16/01/2009

Червона планета подає ознаки життя?

Марс сьогодні - світ холодних та одиноких пустель. Ніяких очевидних ознак життя, принаймні, на поверхні. Дійсно, все виглядає так, ніби Марс був холодним і сухим протягом мільярдів років, а його атмосфера настільки тонка, що рідка вода на поверхні швидко википає, як тільки ультрафіолетова радіація сонця обпалює поверхню планети.

Довольно безрадісна картина. Але дослідження, видане в Science Express, покликане привернути сформовану думку щодо безживності Червоної планети. Вченими NASA вперше підтверджено присутність великої кількості метану в атмосфері Марса, а це вказує на те, що Марс все ще живий у біологічному або в геологічному сенсі.

Метан, будучи одним з найважливіших продуктів життєдіяльності живих організмів, є основним компонентом природного газу на Землі. Однак, життєдіяльність - не основне джерело метану. Геологічні процеси, такі як вулканіческая актівность або окислення заліза, також виробляють метан.

Еслі мікроскопічна марсіанська життя виробляє метан, вона, ймовірно, живе дуже глибоко під поверхнею, де все ще досить тепла для існування води в рідкому вигляді. Рідка вода, так само як джерела енергії (радіація, наприклад) і наявність вуглецю, необхідна для всіх відомих форм життя.

Метан, накопичений в таких підземних зонах, міг би потрапляти в атмосферу через пори або тріщини, що відчиняються в часи теплих сезонів, з'єднуючи глибокі зони з атмосферою в стінах кратерів або каньйонах (дивіться анімацію на цю тему, ~ 2.3Мб).

Однако, можливо, що знайдений в атмосфері Марса метан є продуктом геологічної активності. На Землі освіта окису заліза (іржі) призводить до вироблення метану, і на Марсі цей процес міг тривати, за допомогою води, вуглекислого газу і внутрішньої високої температури планети. Інший можливий варіант - вулканічна активність. В даний час немає свідоцтв про активні марсіанських вулканах, проте древній метан, спійманий в "крижані пастки" (т.зв. клатрати), міг би тепер вивільнитися і потрапити в атмосферу.

Незавісімо від того, що ж майбутні дослідження розкажуть нам про природу виявленого метану (біологічна або геологічна активність), одне ясно точно: Марс не так вже й мертвий, як ми досі припускали. Ми розповімо вам інтересние новості з перших уст.

Орігінал (на англ. Мовою): Science.nasa.gov

На экзопланете впервые обнаружены признаки жизни

Космический телескоп Хаббл впервые обнаружил органическую молекулу в атмосфере планеты, вращающейся вокруг звезды за пределами Солнечной системы. Это серьезное открытие является очень важным шагом в поиске признаков жизни на экзопланетах.

При марсианском давлении воздуха могут выжить земные микробы

Первыми земными живыми существами которые в скором времени смогут заселить Марс могут стать микробы метаногенного типа. Именно они смогут выжить в очень низких отрицательных температурах и давлении. Внешние условия намного хуже для микробов чем те которые представлены на планете Земля. Несмотря на это микробы отличаются высоким уровнем выживаемости. Следует отметить, что провели исследование американские ученые на базе

Космические отходы можно перерабатывать в топливо

Совсем скоро можно будет найти новое применение отходам жизнедеятельности. Имеется в виду их использование для отправки с Луны на Землю космических кораблей. Пока отходы собирались в мусорные контейнеры, которые загружались в специальные контейнеры, чтобы быть сожженными при входе в атмосферу. Но, разработанное для космических программ, оно может использоваться, как и другое, с пользой на Земле.