05/03/2013

Вчені: ген ожиріння пов'язаний з раком шкіри

Связанний з ожирінням ген FTO може призвести до розвитку меланоми - раку шкіри. Про це повідомили дослідники Лідського університету у Великобританії, передає Medical Xpress.

Люді з особливою варіацією FTO-гена (интрон 8) у ділянці ДНК, як показало дослідження, більше схильні до ризику розвитку меланоми, ніж всі інші. Раніше варіації в іншій частині FTO-гена (интрон 1) були визнані вченими важливим генетичним показником ризику розвитку ожиріння.

Данние варіації мають відношення до індексу маси тіла (ІМТ). Підвищений ІМТ сприяє розвитку різних захворювань у людини, включаючи цукровий діабет 2-го типу, а також хвороби нирок і матки. Однак недавно проведене дослідження показало зв'язок гена FTO з вознікновеніе меланоми, що зовсім не пов'язано з ожирінням. Виявилося, що ген FTO грає більш важливу роль, ніж раніше передбачалося (він причетний до цілого ряду різних захворювань з різних ділянок).

"Ми визначили зв'язок основного гена ожиріння з меланомою. І у нас виникло наступне питання: чи буде доведена в подальших дослідженнях зв'язок гена з іншими захворюваннями? Намагаючись зрозуміти поведінку гена FTO, дослідники раніше вивчали його вплив виключно на обмін речовин і апетит. Тепер же очевидно, що ми дуже мало знаємо про роль цього гена ", - коментує доктор Марк Айлза, автор роботи.

Експерти вивчили в ході дослідження зразки пухлин більше 13000 пацієнтів, які страждають меланомою і 60000 здорових людей.

В Великобританії меланома за поширеністю займає п'яте місце, тут фіксується щороку близько 12800 нових випадків захворювання, а також 2200 смертей.

"Висновки авторів досить цікаві, якщо вони підтвердяться, тоді можна буде говорити про можливість розробки ефективних ліків, призначених для лікування меланоми. Нові відомості про молекулярні механізми, які призводять до розвитку раку шкіри, дозволив нам створити ряд нових препаратів для боротьби з раком шкіри, які зможуть мати для пацієнтів реальне значення. Тим не менш, це не скасовує необхідність у запобіжних заходах при засмагу - від тривалого перебування на пляжі краще буде відмовитися. Потроїти ризик розвитку меланоми може надмірне УФ-опромінення всього один раз на два роки ", - відзначає доктор Джулія Шарп з фонду Cancer Research UK.

Учение опублікували результати дослідження в журналі Nature Genetics.

Ранняя беременность снижает риск рака груди

Швейцарскими исследователями было установлено, что вероятность развития рака груди у женщины в два раза уменьшает рождение ребенка в возрасте до 20 лет. Это связано с функцией специализированных генов, присутствующих в организме женщины в период беременности, которые обеспечивают защиту ткани молочной железы от смертельного заболевания. В лабораторных экспериментах, проведенных на грызунах выяснилось, что взаимодействие таких генов, как Wnt и Notch, находящихся в тканях молочной железы

Ученые разработали персонализированное лечение диабета - Йохимбин

Ученые разработали персонализированное лечение диабета, которое связано со стрессом. Лечение сахарного диабета 2 типа, который нацелен на механизм болезни (а не только симптомы) был разработан исследователями. Впервые использовали знания о профиле генетического риска конкретного пациента. Лечение полностью восстанавливает способность к секреции инсулина, которая нарушена геном риска.

Учеными найден ген, отвечающий за человеческую память