07/06/2011

Розкрито секрет гена "перевертня" у людини

Учение виявили генетичну мутацію відповідальну за порушення, яке є причиною того, що грубий волосяний покрив починає з'являтися на обличчях і тілах людей. Гіпертрихоз (hypertrichosis), іноді ще званий "синдром перевертня" є досить рідкісним явищем, з менш ніж 100 випадками, зареєстрованими у всіх країнах. Цей синдром характерний надмірним зростанням волосся на різних ділянках тіла, включаючи і ті, де зростання волосяного покриву не обумовлено діяльністю андрогенів.

Но дослідники виявили, що подібні порушення характерні для цілих сімейств, і в 1995 році вони простежили приблизну позицію мутації в секції хромосоми X (одна з двох статевих хромосом) в мексиканській родині ураженої гіпертрихозом.

У чоловіків з таким синдромом волосся покривають їхні обличчя і повіки, тоді як у жінок товсті жорсткі волоски покривають все тіло. У березні, тайська дівчинка з цим синдромом потрапила до Книги Рекордів Гіннеса як найволохатіший дитина в світі.

Мужчіна в Китаї з вродженим гіпертрихозом допоміг дослідникам на своєму прикладі з'ясувати нові відомості щодо цього збою в генетиці. Ксью Занг (Xue Zhang), професор медичної генетики в Медичному Університеті Пекіна, досліджував чоловіка і його сімейство і виявив додаткову кількість генів у хромосомі X.

Ісследователі потім повернулися до сімейства в Мексиці і виявили те ж саме (тільки ці гени відрізнялися від генів чоловіки з Китаю) в тій же області їх хромосом X.

Дополнітельний ДНК може включити ген, відповідальний за власний ріст, розташований по сусідству, сприяючи появі рясного волосяного покриву. Очевидним винуватцем подібного явища, як зазначила дослідник аналізу прагнем Пейтел (Pragna Patel) з Університету Південної Каліфорнії, є ген, який називається SOX3, який відомий тим, що грає важливу роль в процесі росту волосся.

"Якщо фактично існує можливість включення гена, який може ініціювати власний ріст, то тоді можуть бути всі передумови для лікування плешивости або гірсутизму (надмірного зростання термінальних волосся у жінок за чоловічим типом) у майбутньому, особливо якщо ми зможемо створити шляхи його досягнення ліками або іншими засобами "- сказала Пейтел в своєму твердженні.

Аналіз був описаний детально в червневому випуску видання "American Journal of Human Genetics".

Орігінал (на англ. Мовою): LiveScience Переклад: М. Гончар

Ранняя беременность снижает риск рака груди

Швейцарскими исследователями было установлено, что вероятность развития рака груди у женщины в два раза уменьшает рождение ребенка в возрасте до 20 лет. Это связано с функцией специализированных генов, присутствующих в организме женщины в период беременности, которые обеспечивают защиту ткани молочной железы от смертельного заболевания. В лабораторных экспериментах, проведенных на грызунах выяснилось, что взаимодействие таких генов, как Wnt и Notch, находящихся в тканях молочной железы

Ученые разработали персонализированное лечение диабета - Йохимбин

Ученые разработали персонализированное лечение диабета, которое связано со стрессом. Лечение сахарного диабета 2 типа, который нацелен на механизм болезни (а не только симптомы) был разработан исследователями. Впервые использовали знания о профиле генетического риска конкретного пациента. Лечение полностью восстанавливает способность к секреции инсулина, которая нарушена геном риска.

Учеными найден ген, отвечающий за человеческую память