29/09/2008

Галактичні кластери рухаються в невідомому напрямку

Помімо темної матерії і темної енергії в астрофизичному лексиконі космічних загадок з'явилося нове поняття, яке можна назвати "темної витоком": дослідники встановили, що 700 віддалених кластерів галактик, газу і пилу рухаються в напрямку якогось невидимого, але, ймовірно, надзвичайно великого об'єкта.

Учение поки не знають, що це за об'єкт, але припускають, що він може виявитися частиною раннього Всесвіту.

По думку багатьох космологів незабаром після Великого вибуху відомі нам фізіческіе закони не діяли. Теорія припускає, що в той час, зване періодом інфляції, Всесвіт розширювався зі швидкістю набагато перевищує швидкість світла. У результаті частина матерії, що утворилася в результаті Великого вибуху, відкинуло так далеко, що світло не встиг туди дістатися, а це означає, що побачити це речовина поки неможливо.

Учение з НАСАвських центру Годдарда (NASA's Goddard Space Flight Center in Greenbelt) на чолі з астрофізиком Олександром Кашлінскім (Alexander Kashlinsky) вважає, що їм вдалося виявити частину тих загадкових процесів, які відбувалися в ранньому Всесвіті мільярди років тому.

Наблюдая за 700 галактичними кластерами, вчені раптом виявили, що всі вони на великій швидкості (більше 1000 кілометрів на секунду) рухаються в одному напрямку. Дослідники впевнені, швидкість пересування була б набагато нижче, якби мова йшла про вплив темної енергії.

По думку одного з учених Харальда Ебелінг (Harald Ebeling) з Гавайського університету (University of Hawaii) причиною руху кластерів не може бути якийсь один певний об'єкт, так як маса рухомої матерії просто величезна.

Ісследователі сходяться на думці, що такий рух можна пояснити нерівномірністю розподілу речовини у Всесвіті, яка виникла ще до періоду космічної інфляції. У цьому випадку, за словами Ебелінг, такі процеси, мабуть, протікають по всій Всесвіту.

На фото рожевим відзначена частину неба, в напрямку якого відбувається галактичне рух. Цікаві новості науки і технікі

только на станицях нашого портала.

Орігінал (на англ. Мовою): Sciencenow.sciencemag.org