13/02/2008

Кажани вже вміли літати до появи здатності до ехолокації

Учение давно сперечаються про те, в якій послідовності розвивалися здібності летючих мишей літати і користуватися ехолокацією. Одні вважали, що ці здібності розвивалися одночасно, інші думали, що спочатку миші навчилися користуватися луна-радаром, треті ж стверджували, що спершу миші навчилися літати.

Іскопаемая летюча мишь, знайдена в штаті Вайомінг (США), допомогла вирішити багаторічну суперечку вчених про те, коли ж у кажанів розвинулася здатність вільно літати і полювати ночами за рахунок ехолокації. Відповідь на цю загадку тепер звучить так: кажани стали користуватися своїм луна-радаром після того, як навчилися літати.

Откритіе стало можливим завдяки знайденим скам'янілостям, вік яких складає більше 25 мільйонів років. Викопна летюча миша є самої примітивної серед своїх родичів.

Ізученіе скелета показало, що миша могла літати, проте у неї геть відсутні будь фізіологічні особливості, розмовляючі про присутність органів ехолокації. Саме завдяки ехолокації сучасні кажани здатні "бачити" і полювати в повній темряві. Вони випускають ультразвукові хвилі і уловлюють відбите від предметів сигнал, складаючи картину навколишнього світу.

Іскопаемая мишу володіла розмахом крил близько 30 сантиметрів, судячи по зубах, харчувалася вона комахами, яких, ймовірно, ловила на поверхні землі. По всій видимості, миша могла бачити, чути або відчувати запах здобичі. Вчені припускають, що летюча миша вела нічний спосіб життя, хоча свідчень цьому немає.

Еще однією особливістю знайденої кажана є те, що у неї були кігті на всіх п'яти пальцях, в той час як у сучасних мишей їх всього один або два.

Ісследователі охрестили свою знахідку як "Onychonycteridae finneyi", що означає «пазуриста кажан Фіннеєм». Назвали її так по імені колекціонера Бонні Фіннеєм (Bonnie Finney), який знайшов останки миші в 2003 році. Гарячі новості науки і технікі, тільки з перших рук.

По матеріалами (на англ. Мовою): Discovery.com

В Германии учеными обнаружены останки cовременной черепахи

На территории современной Германии учеными было найдено несколько окаменелых останков древней рептилии. По предварительным данным она является прародительницей современного типа черепах. Согласно утверждению, сделанному группой ученых в соответствии с проведенным исследованием, обнаруженные останки относятся к времени триасового периода, существовавшего двести с лишним миллионов лет назад. В своём отчете ученые подчеркнули

В Бразилии обнаружены останки древнейшего динозавра.

Группа инженеров строителей во время закладки фундамента одного из высотных зданий, нашла большое количество останков ранее неизвестного научному миру динозавра. Эта уникальнейшая находка тут же привлекла внимание широкой общественности в научной сфере. Сейчас окаменелые останки динозавра направлены на глубокое исследовательское изучение в одну из крупнейших палеонтологических лабораторий Бразилии. По предварительному заключению