08/10/2007

Розроблена унікальна система виявлення витоків у космічних кораблях.

В космосі величезна кількість крихітних метеорів і космічного сміття, що несуть загрозу космічним апаратам. Маленька частинка, діаметром пару міліметрів може, наприклад, рознести алюмінієву обшивку Міжнародної Космічної Станції, яка крутиться над нашими головами на висоті 220 миль (354 кілометрів).

Новое пристрій-сенсор, розроблене в Університеті Айови, дозволить виявити витік в обшивці космічного корабля.
Усунути пошкодження набагато легше, ніж з'ясувати, де воно знаходиться. Косміческіе аппарати повні всякого роду електронікою, комп'ютерами, двигунами і дослідницькою апаратурою, шум від яких не дає астронавтам можливості розчути характерний для витоків свист і по звуку знайти витік.

Разработанное пристрій "слухає" обшивку корабля і знаходить витік по вібрації, яку викликає повітря, витікає у відкритий космос через обшивку. Цей сенсор, шириною кілька сантиметрів, складається з 64 детекторів, що виявляють джерела вібрації по всьому корпусу космічного корабля. Кожен з детекторів сприймає вібрації в різний час. Різниця в показаннях обробляється комп'ютером і обчислюється напрямок і місце витоку.

На збір інформації з сенсорів і визначення місця витоку йде близько хвилини (до речі, за допомогою ультразвукових пристроїв, якими зараз користується НАСА для пошуку витоків, такий пошук зайняв би тижні!). За вартістю і надійності такий детектор перевершує всі існуючі аналоги. Незабаром, подібні пристрої будуть використовуватися на МКС і інших космічних апаратах. Ми розповімо вам інтересние новості з перших вуст.

Орігінал (на англ. Мовою): Physorg.com