12/09/2007

Аналіз слини виявить рак?

Не засни за кермом!

Простой тест слини незабаром буде допомагати поліції виявляти втомлених водіїв. Пол Шоу (Paul Shaw) та його колеги з Вашингтонського Медичного Університету виявили, що амілаза (фермент слини) має пряме відношення до сонливості і втоми. Вчені спостерігали велику кількість амілази в слині добровольців, які не спали більше 28 годин. Але після гарного відпочинку, кількість амілази у них приходило в норму. Шоу вважає, що потрібно кілька років для того, щоб точно определіть гени-маркери в слині, для розробки точного тестера, придатного для використання в польових умовах.

Прощайте іголкі

К 2011 році з'явиться безболісні тестери слини, які замінять стандартні аналізи крові. Учені, що працюють над проектом, вартістю 12 мільйонів доларів, недавно ідентифікували 1 166 протеїнів у слині, включаючи 5 індикаторів раку ротової порожнини. Крім того, вони знайшли специфічні маркери в слині пацієнтів, які страждають на рак грудей і аутоімунної хвороби, ксеродерматоза (сухий кератокон'юнктивіт, синдром Гужеро - Шегрена). Триває робота над пошуком протеїнів, пов'язаних з раком яєчників. Виявлення таких протеїнів під час простого тесту слини може допомогти лікарям діагностувати рак на ранній стадії, що дозволить оперативно почати лікування. І, природно, пропаде необхідність у голках для взяття аналізу крові.

Мікрочіп-стоматолог

Околозубная хвороба може зріти в роті роками без всяких симптомів, викликаючи розпухання ясен, гниття кісток і поступове випадання зубів. Дослідники з Sandia National Laboratories розробили мікрочіп розміром з ніготь, який може виявити хворобу ясен задовго до того, як його виявить стоматолог. Автоматична система змішує слину пацієнта з флуоресцентними антитілами. Ці антитіла прикріплюються до протеїнів, вироблюваним хворими клітинами. Яскраве свічення клітин вказують на велику кількість протеїну і, відповідно, на високий рівень зараження. Очікується, що через шість років цей пристрій з'явиться в кабінетах стоматологов.

Орігінал (на англ. Мовою): PopSci.com

Ученые разработали быстрый и дешевый тест на определение вируса Зика

Молодые эксперты научной специализации из института Гарварда, совместно с коллегами двух институтов: Бостона и Массачусетс, сделали сенсационное заявление. В ходе исследовательской деятельности молодые ученые разработали уникальный тест, определяющий принадлежность организма к вирусу Зика. В интервью журналистам ученые отметили, что на разработку теста им потребовалось минимум ресурсов технического и материального плана

Разработан новый способ быстрой и точной диагностики туберкулеза

Исследователи разработали новый способ анализа крови, получивший название ELISpot-Plus. В сочетании с используемой сейчас пробой Манту, новый тест в состоянии диагностировать туберкулез с точностью до 99%.

Танцевальные движения человека характеризуют его физические качества