04/03/2009

Мотиль - природне джерело звеселяючого газу

Конечно, ці крихітні личинки комара-дергуна (Chironomidae) не в змозі змагатися з такими "монстрами" шкідливих викидів в атмосферу, як корови, але вони здатні, принаймні, досить голосно заявити про себе за допомогою вчених-кліматологів.

Недавніе дослідження показали, що травний канал мотиля є джерелом небезпечного парникового газу - закису азоту (N2O), хоч і в кількості, занадто маленькому, щоб викликати значні зміни клімату. До цього відкриття не було відомо жодного тварини, що мешкає у воді і виробляє звеселяючий газ.

Ісследователі давно підозрювали, що мікробні "біореактори" в кишечнику тварин можуть виробляти газ. Щоб перевірити свою гіпотезу, вони звернули погляд на личинку комара-дергуна, відому в народі як "мотиль" (Chironomus plumosus) - яскраво-червону, наповнену кров'ю, містить в собі гемоглобін личинку, яка є чудовою наживкою і кормом для риб.

Лічінкі мотиля живуть майже в усіх озерах і брудних струмках, але неодмінно з мулистих грунтом. Харчуються вони органічним матеріалом, присутньому в осадових породах.

Вместе з їжею в травний тракт личинок потрапляють і живуть у багнюці бактерії. Ці бактерії, проте, не перетравлюються, і можуть довго жити в кишечнику личинок, засвоюючи нітрати і виробляючи N2O як побічний продукт.

Отслежівая рух закису азоту в нутрощах мотиля, дослідники виявили, що газ просочується через стіну кишки, потім через шкіру і в навколишнє середовище.

Учение припускають, що життєдіяльність личинок та інших тварин дає присутність менше одного відсотка N20 в атмосфері. Найбільша кількість закису азоту потрапляє в атмосферу через спалювання викопного (органічного) палива. Тільки новостной портал першим розповість про події дня.

Орігінал (на англ. Мовою): Newscientist.com

Паук-вампир выбирает свою жертву по усикам-антеннам

Пауку-вампиру больше по вкусу напившиеся крови самки малярийного комара, которых он выбирает не по раздувшемуся после сытного обеда брюшку, а по усикам-антеннам, которые у самок более скромные, чем у самцов. Паук Evarcha culicivora живет в Африке рядом с человечески жильем. Он получил прозвище вампир, так как питается кровью млекопитающих, однако сам кровь он не сосет. Кровь пьет его добыча – самки комаров, москитов и малярийного комара A. gambiae. А паук делает полезную работу – истребляет переносчиков малярии.

Личинки мух будут использованы для удаления органических отходов

Группа исследователей из Университета Аликанте, представила результаты опытного проекта, который предусматривает использование личинок мух для сокращения количества испражнений животных и навоза экологически устойчивым способом. Научно-исследовательская группа, занимающаяся биономическим, систематическим и прикладным исследованием насекомых, под руководством профессора Сантоса Рохо, начала работу по развитию этого проекта.

Плотоядные черви атаковали двух австралийцев