17/10/2008

На профілактику раку кинуто ген-модифіковане ... пиво

Так званий "французький парадокс" давно привертає увагу вчених умов. Французи споживають досить велику кількість насичених жирів, проте порівняно рідко страждають від серцево-судинних захворювань. Імовірно, цей ефект створюється завдяки споживанню цими самими французами великої кількості червоного вина, яке містить антиоксиданти.

Теперь дослідники з університету Райса (Rice University) вирішили створити пиво, яке буде містити цілющий компонент червоного вина ресвератрол, здатний зменшити ризик ракових захворювань і серцево-судинних проблем.

Ресвератрол, будучи самим сильним антиоксидантом у складі червоного вина, накопичується в ягодах червоних сортів винограду, а також синтезується деякими іншими рослинами.

Результати лабораторних експериментів з тваринами показали, що ресвератрол дійсно здатний знизити ризик вознікновенія ракових опухолей і серцево-судинних захворювань. Крім того, за результатами деяких досліджень, ресвератрол навіть збільшував тривалість життя у деяких піддослідних тварин.

К жаль, пиво не містить ресвератрол, але вчені вирішили побороти цей недолік, генетично модифікувавши пивні дріжджі. Ген, що кодує синтез ресвератрола вводиться в штам дріжджів, що використовуються по всьому світу для виробництва пива.

Чтоби синтезувати ресвератрол потрібно дві групи генів: перша дозволяє дріжджам засвоювати один з цукрів, а друга - з отриманого продукту цей самий ресвератрол сінтезіровать.

Пока дослідження знаходяться на першому кроці. У дріжджі вдалося ввести тільки одну групу генів. Але роботи не припиняються, і вчені сподіваються найближчим часом закінчити експеримент. Однак мине ще кілька років, перш ніж стане можливим комерційне використання штаму.

Інтересно, що не всі вчені єдиної думки про корисні властивості ресвератрола. За словами скептично налаштованих дослідників, тести на тваринах показали, що лікувальний ефект спостерігається при дуже великих дозах цієї речовини. Такі дози практично неможливо досягти, вживаючи вино в розумних кількостях. Найпопулярніші новостние інформери розкажуть головну новину дня.

Орігінал (на англ. Мовою): Rice.edu