04/09/2008

"Дитячий" вірус передається через ДНК

Согласно новим дослідженням, вірус герпесу людини 6-го типу (HHV-6), що викликає раптову екзантему (псевдокраснуху) у дітей, передається від батьків до дитині не через кров, а за допомогою ДНК.

Ісследователі виявили, що у більшості немовлят, зараженних HHV-6, вірус перебував у хромосомах. Крім того, у батька або матері (але не у обох одночасно) вірус так само був виявлений в хромосомах. Це дозволило припустити, що такий вірус передається від батьків дитині допомогою ДНК яйцеклітини або сперматозоїда.

Что робити, якщо у Вас є хромосома з впровадженим в неї вірусом? Що може статися? Активізується чи вірус знову? Чи отримає вірус гідну відсіч від імунної системи?

Еті питання важливі, оскільки майже всі люди заражені вірусом герпесу людини 6-го типу. Вірус, що викликає розеолу - інфекцію, відзначену високою температурою і нечіткими вірусними симптомами, які можуть включати в себе проблеми дихання або травної системи. Приблизно у 20-30% дітей також з'являються характерні раптові рожеві плямисто-папульозні висипання на шкірі.

Команда дослідників вивчила 250 немовлят, 85 з яких мали вірус HHV-6. З цих 85 дітей 43 народилися з вірусом і 42 були заражені пізніше.

У більшості немовлят з вродженою інфекцією вірус був виявлений в хромосомі. Виходить, що вірус так чи інакше передається дитині, але згідно з дослідженням, у 86% випадків він був успадкований безпосередньо в генетичному матеріалі. Тільки 14% дітей були заражені через плаценту.

Аналізи показали, що або мати, або батько (але не обидва одночасно) також мали HHV-6 в хромосомах.

Било виявлено кілька місць, де вірус інтегрувався в ДНК, але зазвичай він з'являвся прямо в кінці хромосоми, де знаходиться ключова структура - теломер (кінець хромосоми, що лежить дистально від центромери). Теломери захищають хромосому і пов'язані зі старінням та імунної реакціей.

Вірус знаходиться всюди в людях, його успадковують: у волоссі, нігтях, шкірі, крові і т.д.

Младенци, заражені генетичним шляхом, не були хворі, але дослідники збираються спостерігати за ними в міру їх зростання, щоб простежити будь-які аномалії в розвитку дітей. У всіх них були виявлені антитіла до HHV-6, що є ознакою імунної реакції на вірус.

Самое неприємне, що від герпесу людини 6-го типу ліки не існує. Цікаві новості науки і технікі тільки на станицях нашого порталу.

Орігінал (на англ. Мовою): Newscientist.com