13/05/2008

На підході - генетично модифіковані ... люди?

Новості про те, що вчені вперше генетично змінили людський ембріон, викликали вкрай негативну реакцію з боку деяких спостережних груп, які стверджують, що це - крок до створення "селекційних дітей".

Однако автор дослідження говорить, що робота була зосереджена на стовбурових клітинах. Він зазначає, що дослідники використовували анормальний ембріон, який ніколи і ні за яких умов не розвинувся б у дитини. "Жоден з нас не збирається проектувати дітей", - говорить доктор Зів Розенвакс (Dr. Zev Rosenwaks), керівник нью-йоркського центру репродуктивної медицини та Безпліддя.

Сама ідея "дитячої селекції" полягає в тому, що колись вчені зможуть імплантувати в людські ембріони специфічні гени, дозволяють "вивести" немовлят з бажаними рисами, начебто високого рівня інтелекту або атлетіческіх здібностей. Багато людей знаходять цю ідею огидною, вважаючи, що це перетворює дітей на об'єкти дизайнерської майстерності і може створити нерівне суспільство, в якому генетично поліпшені люди будуть мати переваги над звичайними "низькосортними" людьми.

Первое повідомлення про генетичне зміні людського ембріона з'явилося минулої осені на зустрічі американського Товариства Репродуктивної Медицини (American Society for Reproductive Medicine), але не привернуло широкої уваги громадськості.

Розенвакс і його колеги експериментували з ембріоном, які мають додаткові хромосоми, які робили його нежиттєздатним. Після стандартної процедури, використовуваної в тварин, вони імплантували в ембріон ген-маркер, який можна легко простежити протягом тривалого часу. За словами Розенвакса, клітини ембріона взяли ген.

Цель дослідження полягала в тому, щоб з'ясувати, чи можна ген, введений в анормальний ембріон, простежити в стовбурових клітинах, які потім з цього ембріона збираються. Така робота могла б пролити світло на те, чому анормальні ембріони не в змозі розвинутися. Розенвакс зауважив, що ніякі стовбурові клітини з людського ембріона не збиралися, оскільки, за словами вченого, анормальні ембріони часто не розвиваються досить добре, щоб виробляти стовбурові клітини.

В будь-якому випадку, противники цього методу вважають, що вчені навіть близько не підійшли до того моменту, коли можна починати використовувати подібну технологію. А використовувати її в той час, коли вона повністю обкатана і стабільна - це, принаймні, етично непріемлемо.

Орігінал (на англ. Мовою): Physorg.com