04/11/2013

Лівші більш схильні до розвитку шизофренії

Учение підтвердили присутність генетичного зв'язку між переважним використанням лівої руки при рухах і шизофренією.

«Захворювання психічного характеру виявляються у лівшів набагато частіше у вигляді психозів, головним чином шизофренії або шізоаффектівних розладів, ніж у вигляді порушень настрою - депресії або біполярного розладу. Це підтверджує відкриту раніше вченими генетичний зв'язок між таким явищем, як ліворукість і псіхіческім заболеваніем шизофренію », - Наголошується в сообщеніі.

Команда дослідників на чолі з Джейдон Уеббом оцінила серед 107 пацієнтів психіатричної клініки співвідношення лівшів і правшів. Так, лівшів, нерідко страждають розладами настрою, виявилося 11 відсотків. А серед страждаючих психотичними розладами даний показник дорівнював 40 відсоткам.

«Поінформованість про присутність зв'язку ліворукості і психотичних розладів, які змушують людей так чи інакше втрачати зв'язок з навколишнім світом, може служити біомаркером для ранньої діагностики психічних захворювань. Це в свою чергу дозволить створити більш спрямовані й ефективні методи терапії », - вважає Уебб.

В 2007 вчені вперше відкрили ген LRRTM1, що бере участь у формуванні ліворукості. Він, як виявилося, регулює функціональну асиметрію головного мозку. Даний ген служить визначальним фактором при поділі функцій між лівим і правим півкулями, зокрема, яке з них контролює мову і розуміння мови, а яке - емоції. LRRTM1 також пов'язаний з розвитком шизофренії, захворювання, яке характеризується нерівномірною активністю відділів головного мозга.

Медики разработали эффективные способы борьбы с сутулой спиной