29/10/2013

Складена тривимірна карта Марса

Спеціалісти з Європейського космічного агентства у співпраці з німецькими експертами в області комп'ютерної графіки створили цікавий відеоролик - політ над поверхнею Червоної планети. Ландшафт, представлений у форматі 3D, дослідники змоделювали, використовуючи реальні дані з борту космічного апарата «Марс-експрес». Ландшафт повторює в точності марсіанський рельеф.

Снімкі, зроблені камерою високого дозволу, лягли в основу тривимірної картини рельєфу. Рухаючись по орбіті, «Марс-експрес» знімав у чіткій послідовності один і той же ділянку, але з різних ракурсів, отримуючи таким чином стереозображення. Потім була составлена ??карта висот, яка стала основою комп'ютерної моделі. Реальні знімки виступили текстурами для неї, завдяки чому об'єкти виглядають максимально правдоподібними.

Відеоролік присвячений десятиріччю роботи «Марс-експересс» на орбіті Марса. 3 червня 2003 супутник був запущений з космодрому Байконур за допомогою ракети-носія «Союз-ФГ» з розгінним блоком «Фрегат», а на орбіту Марса він вийшов 25 грудня того ж года.

Ученые обнаружили на Марсе соленые реки