26/10/2013

Відкрито новий «ген ожиріння»

Брітанскіе вчені з Кембриджського університету відкрили новий «ген ожиріння». Зокрема, ними було встановлено, що присутність в організмі мутантної копії гена KSR2 прирікає людини з народження на «звірячий» апетит і уповільнює процес обміну речовин. Робота була опублікована в науковому виданні Cell.

Предназначеніе гена KSR2 полягає в кодуванні внутрішньоклітинного підтримуючого білка, який бере участь у низці пов'язаних між собою процесів, протікають в організмі. «Вимкнення» гена KSR2, як відомо, веде до розвитку ожиріння у мишей, що передбачає його ключову роль у забезпеченні оптимального енергетичного гомеостазу. Учені вирішили з'ясувати, яке значення KSR2 має для метаболічних процесів, що відбуваються в організмі людини.

С цією метою вони секвенували геноми 2000 дітей, які страждають важкою формою ожиріння і близько 1500 дітей з нормальною вагою. Таки чином, фахівці встановили, що багато дітей з ожирінням - володарі численних мутантних варіантів KSR2, які перешкоджають нормальному протіканню метаболічних клітинних процесів окислення жирних кислот і глюкози. Володарі мутацій характеризуються наявністю ізбиточного аппетіта, уповільненої серцебиття і обміну речовин. Крім того, у них спостерігається високий рівень резистентності до інсуліну тканин організму.

«Ці відомості, вказують на те, що KSR2 грає ключову роль в енергетичному балансі і обміні речовин у людей», - зазначають автори.

Ісследователі встановили, що компенсувати супутні мутаціям в гені KSR2 ефекти можна за допомогою поширеного антидіабетичного препарату метформіну, а це нові перспективи в лікуванні дитячого ожіренія.

Ранняя беременность снижает риск рака груди

Швейцарскими исследователями было установлено, что вероятность развития рака груди у женщины в два раза уменьшает рождение ребенка в возрасте до 20 лет. Это связано с функцией специализированных генов, присутствующих в организме женщины в период беременности, которые обеспечивают защиту ткани молочной железы от смертельного заболевания. В лабораторных экспериментах, проведенных на грызунах выяснилось, что взаимодействие таких генов, как Wnt и Notch, находящихся в тканях молочной железы

Ученые разработали персонализированное лечение диабета - Йохимбин

Ученые разработали персонализированное лечение диабета, которое связано со стрессом. Лечение сахарного диабета 2 типа, который нацелен на механизм болезни (а не только симптомы) был разработан исследователями. Впервые использовали знания о профиле генетического риска конкретного пациента. Лечение полностью восстанавливает способность к секреции инсулина, которая нарушена геном риска.

Учеными найден ген, отвечающий за человеческую память