15/10/2013

Найбільший газовий потік виявлений в Чумацькому шляху

Группа астрономів з Німеччини виявила в нашій Галактиці величезний газовий потік. Швидкість руху струменя міжзоряного газу, протяжністю більше 1600 світлових років, становить приблизно 17 км / сек. Потік був виявлений завдяки інфрачервоному космічному телескопу «Spitzer», працюючому ось вже більше 10 років на орбіті Землі.

Газовий потік вчені помітили під час вивчення фотознімків, зроблених у чотирьох спектральних діапазонах. Маса газу цього газовому потоці, за попередніми оцінками фахівців, сягає 100 тис. мас нашого Сонця. Дослідження також проводилися за допомогою радіотелескопів, як частина проекту GRS / Galactic Ring Survey /. Все це допомогло астрономам уточнити швидкість потоку і його контури. З метою уточнити швидкість вчені виміряли зсув частоти у випромінюванні, що виходить від молекул чадного газу, що виникає через ефект, відкритого австрійським фізиком Крістіаном Доплером.

Помімо цього, астрономи знайшли міхур газу, який, можливо, теж є джерелом газового струменя. Згідно з припущенням авторів роботи, він виник в результаті вспишкі нової звезди, а пізніше деяка частина викинутого речовини видула у вигляді довгого шлейфу. Передбачувана спалах, як відзначають вчені, сталася в галактиці порядку 50 мільйонів років тому.

Знанія про газові потоках у Всесвіті вкрай уривчасті, як підкреслюють вчені. Вони розраховують, що рано чи пізно їм все ж таки вдасться створити карту галактичних течій, визначивши таким чином характеристики руху речовини в Чумацькому Путі.

Туманность Бабочки, запечатленная Хабблом

Космические объекты необычайно красивы, чему подтверждением являются сверкающие звездные скопления и причудливо закрученные спиральные галактики. Но, без сомнения, самыми впечатляющими являются картинки, ? наблюдаемые во время предсмертной агонии звезд, которые выбрасывают в пространство космоса огромные облака раскаленного газа. Один из подобных предсмертных вздохов, который сформировал планетарную туманность NGC 630

Новый эффективный способ получения этиленового гликоля из биомассы

Исследователи из США и Китая разработали новый катализатор, который преобразовывает целлюлозу непосредственно в этиленовый гликоль, являющийся важным продуктом для химической промышленности.

Ранняя вселенная была жидкостью - результаты работы Большого адронного коллайдера