11/05/2013

Вчені: дружба позитивно впливає на здоров'я людей

Іскренніе дружні відносини значною мірою покращують стан здоров'я, як стверджують дослідники з університету Північної Кароліни (США).

Для наукового підтвердження даного факту група вчених під керівництвом професора Барбари Фредеріксон провела протягом півтора місяця ряд експериментів з участю 65 працівників та студентів університету. Так, в експерименті добровольці під час сеансу медитації повинні були думати про своїх близьких, причому з робити це зі схваленням.

Ісследователі ж у цей час вивчали зміни серцевого ритму, спостережуваного в учасників, свідчать про стан десятої пари черепно-мозкових нервів. Саме блукаючий нерв впливає на виробництво гормону окситоцину, який необхідний людині для швидкого налагодження різних соціальних зв'язків.

В результаті було з'ясовано, що люди, у яких як з членами сім'ї, так і друзями складаються легкі гарні відносини, почувають себе гораздо счастлівее інших. У таких людей, крім усього іншого, організм набагато здоровіше: практично відсутня тахікардія й інші можливі порушення ритму серця.

Дружелюбние люди, як правило, не стикаються з проблемами травлення або тиску. Особи, у яких зовсім немає друзів, більш схильні до стресу і вже в середньому віці вони починають страждати від різних серцево-судинних захворювань.

Полученние результати дозволяють зробити висновок, що своє фізичне здоров'я людина може поліпшити, відчуваючи кожен день масу позитивних емоцій.

Ночная работа увеличивает риск сердечных заболеваний