21/02/2013

НАСА опублікувало знімки астероїда 2012 DA14

Спеціалістам НАСА вдалося за допомогою планетного радара обсерваторії Голдстоун встановити параметри, а також період обертання астероїда 2012 DA14, пролетів в минулу п'ятницю дуже близько до Землі. Астероїд виявився витягнутим об'єктом розміром 20 на 40 метрів, один оборот навколо осі якого становив сім годин.

На засіданні комітету ООН з мирного використання космічного простору у Відні відповідні дані були представлені Ліндлі Джонсоном (Lindley Johnson), який є директором підрозділу НАСА, що спеціалізується на дослідженні зближуються із Землею космічних об'єктів.

Астероід 2012 DA14 виявили на іспанській обсерваторії Ла Сагра в лютому 2012 року. У минулу п'ятницю, 15 лютого, ввечері, цей об'єкт, розмір якого спочатку був оцінений в 45 метрів, пролетів від поверхні Землі на відстані в 27, 7 тисячі кілометрів, що нижче геостаціонарної орбіти. У той же день вранці на Уралі впав метеорит. Це змусило багатьох замислитися про зв'язок двох подій. Астрономи ж заявили про те, що у цих об'єктів траєкторії абсолютно різні, і це всього лише неймовірний збіг.

YY0

Планетний радар НАСА в Голдстоуні відразу після зближення провів серію ізмереній астероіда протягом 8 годин. На радарних знімках чітко зображений витягнутий об'єкт із співвідношенням сторін, яке близьке до 2:1. За попередніми оцінками розмірів, передбачається, що вони складають приблизно 40 на 20 метрів. Один оборот навколо осі при цьому астероїд здійснював приблизно за сім годин.

YY0

Обладая відомостями про параметри, астрономи зможуть тепер визначити властивості самого астероїда, а також оцінити вплив "ефекту Ярковського", тобто зсуву орбіти астероїда через нагрівання Сонцем однієї з його сторін. На своїй "вечірньої" стороні всі астероїди випромінюють тепло, в результаті чого утворюється досить слабка реактивна тяга, яка "зіштовхує" небесне тіло з його орбіти. Дослідники відзначають, що завдяки цьому стане можливим більш точне відстеження потенційно небезпечних космічних об'єктів з орбіти.

Россия призвала к созданию Международной антиастероидной системы

Заместитель председателя правительства Дмитрий Рогозин призвал ведущие мировые державы к совместной разработке системы перехвата космических объектов в связи с падением метеорита на Урал, от которого пострадали около 1000 человек. "Ни мы, ни американцы, не обладаем такими технологиями", - сказал Рогозин. Его заявление вторит тем опасениям, которые высказал его непосредственный начальник Дмитрий Медведев. По его словам, взрыв метеора в небе над плотно населёнными областями России, продемонстрировал тот факт, что "вся планета

Ученые NASA выдвинули еще одну версию столкновения с землей астероида

Специалисты научно-исследовательского центра NASA выдвинули еще одну версию возможного попадания в землю крупного астероида. Информацию о приближении астероида к земле разместили в разделе сайта компании. По предварительным данным, - полученным со спутника, - сейчас отчетливо просматривается тенденция к сближению астероида с нашей планетой. Если эти данные подтвердятся, конец света наступит раньше

НАСА займётся усовершенствованием системы обнаружения астероидов

НАСА, университеты и приватные группы в США начали работу над системой предупреждения о приближении астероидов, которая позволит обнаруживать объекты в космосе, подобно тем, которые на прошлой неделе упали на российской территории. Американское космическое агентство отметило, что явления, подобные тому, в ходе которого разбивались стёкла и были ранены около 1000 человек на Урале, случаются редко. "Мы ожидаем явления подобного масштаба в среднем один раз в 100 лет", - сказал Паул Чодас из НАСА.