10/06/2012

Марсіанський кратер виявив періодичні зміни клімату

Европейское космічне агентство опублікувало фотографії, які були зроблені із зонда "Марс-експрес», свідчать про змінний кліматичному зміні на Червоній планеті. Вчені виявили на дні марсіанського кратера осадовий шар, який, на думку вчених, виник в результаті чергування сухих і вологих фаз.

Помімо цього, в кратері Danielson також видно гострий гребінь. Цілком можливо, що осадові шари тут були утворені спочатку водою, а вже потім через вітер виникла ерозія. Вода могла з'явитися з підземних джерел. Вчені вже виявлені численні ознаки, що на поверхності Марса раніше існували великі водні маси, і навіть були виявлені останки стародавніх озерних систем. Буквально недавно зонд «Марс-експрес» вивіл в регіоні Acidalia Planitia останки колишніх водяних ресурсів. Зараз і в кратері Danielson є фотографії осадових шарів. За припущеннями дослідників, орієнтація гребеня вказує на сильні північно-східні і північні вітри, від яких у наступні періоди руйнувалися початкові сухі відкладення. Цікаво, але в сусідньому кратері Калоча, який названий на честь угорського містечка, не видно осадових шарів. Швидше за все, доступу до підземних передбачуваним джерел води там не було, або, ймовірно, він утворився тоді, коли на Марсі більше не було рідкої води.

На Марсе обнаружен таинственный кратер