15/02/2009

Вчених зацікавили темні смуги на Марсі

Каждую весну на полярних дюнах Марса з'являються темні смуги, причиною формування яких може бути рідка вода біля поверхні. Таке припущення здатне дати новий виток пошуків ознак життя на червоній планеті.

Темние смуги песка шириною кілька метрів сповзають по схилах на швидкості близько одного метра на день. Вони формують розгалужується малюнок на поверхні, і створюється відчуття, що ці смуги являють собою якусь рідку субстанцію.

Учение вважають, що смуги з'являються, коли молекули в поверхневому шарі води притягуються до молекул мінералів під поверхнею. Комп'ютерна модель, створена дослідниками, припускає, що цей процес "змащує" частки поверхневого грунту, що і призводить до сповзання дюн.

По словами Метта Балма (Matt Balme) з британського Відкритого університету в Мілтон Кейнс (UK's Open University in Milton Keynes), можливу наявність рідкої води під поверхнею - дуже цікаве припущення, особливо в світлі останніх результатів пошуків ознак життя на Марсі. Ми розповімо вам головні новості науки і технікі, більш докладно і інтересно.

Орігінал (на англ. Мовою): Newscientist.com