30/03/2012

На Сонці виявлені величезні торнадо

Солнечние торнадо, у кілька разів перевищують за розміром Землю, були виявлені в сонячній атмосфері, заявляють дослідники з Сполученого Королівства. Сонячні торнадо були відкриті Обсерваторією сонячної динаміки. Відео торнадо було представлено на Національному астрономічному зборах 2012 у Манчестері.

"Це, мабуть, перший такий великий сонячний торнадо, знятий на відео. Раніше, набагато більш менші сонячні торнадо були відкриті супутником SOHO. Але вони не були зняті на відео ", - сказав доктор Ксінг Лі з Аберістуітского університету.

Доктор Х'ю Морган, один з першовідкривачів сонячних торнадо, додав: "Це унікальне і чудове торнадо грає роль у зародженні сонячних бур".

Обсерваторія зареєструвала перегріті гази, температура яких знаходилася в діапазоні 50 000 - 2 000 000 кельвінів. Вони виходили з кореня щільного виступу під назвою протуберанець і йшли високо в атмосферу, переміщаючись на 200 000 кілометров по спіральній траєкторії, в перебігу щонайменше трьох часов.

Скорость гарячих газів торнадо досягає 300 000 кілометров на годину. Для порівняння швидкість земних торнадо може досягати 150 кілометров в час.

Торнадо часто зароджуються біля витоку корональної викиду мас. При досягненні Землі, ці корональні викиди мас можуть завдати значної шкоди навколоземних супутникам і навіть вивести з ладу електричну мережу.

Солнечние торнадо захоплюють спіральні магнітное поле та електричні струми до вищих шари атмосфери. Цілком можливо, що саме магнітні поля і струми грають ключову роль у виникненні корональних викидів мас.

Обсерваторія сонячної динаміки була запущена в лютому 2010 року. Цей супутник обертається навколо Землі по круговій, геостаціонарній орбіті на висоті 36 000 кілометров. Він займається моніторингом сонячної активності, з метою кращого розуміння причин відбуваються на ньому і розвитку інструментів прогнозування відбуваються там ізмененій.

Орігінал (на англ. мовою): Physorg.com

Ученые поймали магнитные супер-торнадо, разогревающие корону Солнца

Европейские физики обнаружили магнитные гигантские торнадо, которые разогревают в короне Солнца газ до миллиона градусов Кельвина, это подтвердило одну из самых общепринятых теорий, которые объясняют аномально высокую температуру короны, заявили астрофизики. Высокая температура короны – то есть самого верхнего слоя атмосферы Солнца - остается для астрофизиков до сих пор загадкой. Нижележащие слои Солнца - фотосфера и хромосфера - разогреты до температуры 10 000 градусов Кельвина.

Messenger обнаружил древнее магнитное поле у Меркурия

Наблюдения Messenger демонстрируют, что у Меркурия уже примерно 4 млрд. лет наличествует магнитное поле, говоря иначе, столько же, сколько и у нашей планеты. Измерить поле планеты, а кроме того определить его точный возраст позволил тот факт, что аппарат сблизился в достаточной мере с Меркурием. Messenger изучил историю его развития, а также помог экспертам доказать следующее: поле существует с момента возникновения планеты. Первые следы

Магнитное поле Земли ослабевает

Изменения магнитного поля Земли происходили в прошлом не раз. Известно, что поле меняет направление в среднем примерно раз в 250 тысяч лет. Однако последний существенный сдвиг магнитных полюсов, так называемый переход Брюнес-Матуяма, произошел уже более 780 тыс. лет назад. Очевидно, что смена магнитных полюсов должна произойти в "ближайшем" будущем.