23/11/2011

Розкрито секрет роботи парацетамолу

Группа міжнародних вчених змогла відкрити механізм знеболення парацетамолу. Це відкриття має посприяти створенню нових більш ефективних і значно більш безпечних медикаментів анальгетичної дії.

Как повідомляє EurekAlert, вчені Королівського коледжу в Лондоні і Лундонского швейцарського університету провели спільні багатообіцяючі дослідження, за результатами яких і було розкрито, як парацетамол знімає біль в організмі. Всі експерименти вчені проводили на лабораторних мишах. У ряді експериментів брали участь дві групи гризунів: звичайні миші і спеціально виведені, в організмі яких був відсутній білок TRPA1. Цей білок в живому організмі кодує ген з такою ж назвою. На клітинному рівні зазначений білок формує одну з різновидів іонних каналів мембрани деяких клітин, до яких відносяться також і нервові клеткі.

В ході експерименту вимірювалося часом, що необхідний піддослідним гризунам, щоб відчути біль і відсмикнути від гарячої поверхні свою лапу. Перед експериментом обом групам мишей вводили однакову дозу парацетамолу. У результаті звичайні гризуни терпіли обпалює біль довше, ніж миші з модифікованим геном TRPA1.

В організмі складна речовина парацетамолу трансформується під впливом природних біологічних процесів. Продукт такої біологічної трансформації N-ацетил-п-бензохинон імін починає активно взаємодіяти з вже згаданим вище білком TRPA1. Результатом такої взаємодії стає утруднений рух больових імпульсів по нервових струмів.

Частий прийом парацетамолу, як з'ясували вчені, веде до того, що речовина N-ацетил-п-бензохинон імін починає накопичуватися в печінці і діє на орган як сильний токсин. Розкриття секрету анальгетичної дії парацетамолу дозволить у майбутньому вченим розробити більш досконалі знеболюючі. У сучасних анальгетиків ефективність повинна бути набагато вище, а токсичний вплив на організм зведено до нуля. Поки вчені радять не захоплюватися прийомом парацетамолу і шукати причину хворобливих відчуттів, а не намагатися зняти її наслідок.

Парацетамол ж, не дивлячись на токсичність, продовжують продавати в аптеках без рецепта лікаря, не обмежуючи доступ не освічених пацієнтів до небезпечного медікаменту.

Определена роль кофеина в снижении выраженности болей

Определена роль кофеина в снижении выраженности болей. Кофеин нередко используется в сочетании с обезболивающими препаратами, как парацетамол, ибупрофен и аспирин для потенцирования анальгетического эффекта последних. Но насколько это оправдано? Ученые провели мета-анализ с целью сравнения эффективности обезболивающих средств в качестве монотерапии и в сочетании с кофеином при острой боли. Препараты назначались

Карри с имбирем и много чая: секрет успеха самого старшего участника марафона

Самый старший бегун марафона Фауджа Сингх (Fauja Singh), которому 100 лет, не показывает никаких признаков замедления в забегах. Быстроногий столетний бегун, который завершил семь марафонов, начиная с 89 лет, стал первым человеком, зарегистрировавшимся для участия в Эдинбургских гонках 2012 года. Он рассказал, что секрет покорения дистанции длиною в 10 миль (16000 метров) во время ежедневных тренировок заключается в употреблении большого количества кэрри с имбирем и чая.

Исследователи воспроизвели скрипку Страдивари