27/10/2011

Полуниця захищає шлунок від дії алкоголю

В ході експерименту проведеного на щурах, європейським дослідникам вдалося довести, що полуниця зменшує шкоду, який алкоголь може завдати слизовій оболонці шлунка. Опублікований у журналі відкритого доступу Plos One, аналіз може допомогти у вдосконаленні лікування виразок шлунка.

Группа італійських, сербських та іспанських дослідників науково підтвердила факт захисного ефекту, яким володіє полуниця, на шлунку ссавця, пошкодженого спиртом. Вчені давали етанол (етиловий спирт) лабораторним щурам і, згідно з відомостями аналізу викладених у журналі Plos One, таким чином довели, що слизова оболонка шлунка тих щурів, які трохи раніше поїли суничного екстракту була менш пошкоджена.

Сара Туліпані (Sara Tulipani), дослідник з Університету Барселони (UB) і співавтор аналізу пояснила, що "позитивні ефекти від полуниці пов'язані не тільки з її протиокислювальними властивостями і великим вмістом у ній фенольних речовин (антоціани), але також і з тим, що вони активізують протівоокислітельниє захисні реакції організму ".

Виводи аналізу вказують на те, що необмежене вживання полуниці може бути вкрай корисно, коли мова йде про запобігання хвороб шлунка, які обумовлені поколінням вільних радикалів або інших реактивних видів кисню. Ця ягода, як припускають дослідники, могла б сповільнити утворення виразок шлунка у людей.

Гастріти або запалення слизової оболонки шлунка пов'язані з вживанням алкоголю, але ще можуть бути викликані вірусними інфекціями або нестероїдними протизапальними медикаментами (наприклад, аспірин), а також медикаментами, призначеними для боротьби з бактеріями Helicobacter pylori (грамнегативні палички спиралевидной форми, мешкають на самому епітелії антрального відділу шлунка людини).

Мауріціо Баттіні (Maurizio Battino), координатор науково-дослідницької групи з Політехнічного університету Марке в Італії (UNIVPM), пропонує, що "в цих випадках, споживання полуниці могло б зменшити ступінь ушкодження слизової оболонки шлунка ".

Научно-дослідна група виявила менше виразкових утворень у шлунках тих щурів, яких годували полуничного екстрактом (40 міліграмів на день на 1 кілограм ваги) протягом 10 днів перш, ніж їм дали певну дозу спирту.

Баттіно також підкреслив наступне: "Цей аналіз зовсім не був задуманий з метою знайти спосіб пом'якшення наслідків від впливу алкоголю, а швидше виявити молекули в слизовій шлунка, які здатні захищати від руйнівних ефектів різних речовин ".

Для лікування виразок та інших патологій шлунка нині вкрай необхідні нові захисні лікарські засоби з протиокислювальними властивостями. Речовини, виявлені в полуниці, можуть бути одним з оптимальних варіантов.

Орігінал (на англ. Мовою): Medicalxpress Переклад: М. Гончар

Гормон любви излечит от пагубных привычек

Австралийские ученые Сиднейского университета предлагают совершенно новый способ лечения наркотической и алкогольной зависимости, утверждая, что добились уже оптимистичных результатов. Специалисты применили окситоцин в борьбе с данным заболеванием. Они уже закончили экспериментальные испытания препарата, который создан на основе гормона любви. В ходе многих проведенных испытаний ученые выявили, что мозг человека в состоянии наркотической и алкогольной зависимости испытывает дефицит окситоцина, данный белок зовут также «гормоном любви».

Активная сексуальная жизнь ведет к наркомании и алкоголизму

Удивительный факт был недавно обнаружен учеными: чем больше у человека было сексуальных партнеров, тем больше он был подвержен риску развития алкоголизма и наркомании. Особенно этот риск велик для женщин. Специалисты для изучения влияния неразборчивых сексуальных связей на возникновение пагубной зависимости отобрали более 1000жителей Новой Зеландии, которые родились в период 1972-1973 гг. в. Участники должны были рассказать, сколько у них было сексуальных партнеров, а также о своем отношении к наркотикам и алкоголю.

Медики доказали связь алкоголя с генами

Этот необычный вывод, недавно был сделан учеными, долгое время занимающимися изучением при научно исследовательском институте, имеющем свои филиалы в 113-ти регионах мира. Как точно установили ученые, связь алкоголя и генов человека является самой прямой, в чем они теперь на сто процентов уверены. Напомним, что главным экспертом, подписавшим данное заключение, стал глава института генетики РФ имени Вавилова - Светлана Боринская.