12/05/2010

Розплутуючи квантовий клубок фотосинтезу

Фотосінтез - процес конвертації зеленими рослинами сонячного світла в електрохімічну енергію, відомий нам з шкільної лави. Майбутнє індустрії зеленої сонячної енергії сьогодні грунтується на цьому, відомому кожному школяреві, процесі. Вчені з університету Каліфорнії (University of California), вперше спостерігали за процесом, який лежить в основі фотосинтезу, під назвою квантова зчепленість.

Предидущіе експерименти, що проводилися физикохимик Грехемом Флемінгом (Graham Fleming), продемонстрували, що квантово-механічні ефекти, є ключем до розуміння здатності зелених рослин через фотосінтез, практично миттєво переміщати енергію від молекул, що збирають сонячне світло, до молекул системи електрохімічних перетворень. Нова команда, в яку входить і Грехем Флемінг, встановила, що зчепленість є частиною процесів фотосинтезу. Коли дві частинки розміром з квант, наприклад, пара електронів, "зчеплені", будь-яка зміна одного, негайно відобразиться на іншому, при цьому не важливо, наскільки вони віддалені один від одного. Хоча частинки фізично знаходяться на видаленні, вони діють як одне ціле.

"Вперше було продемонстровано, що зчепленість, є, мабуть, найяскравішим властивістю квантово-механічної системи, і присутній у всій системі електро-хімічних перетворень ", - розповів Мохан Саровар (Mohan Sarovar), з університету Берклі (UC Berkeley), - "Хоча і до цього проводилися дослідження сцепленности на деяких наближених до реальності моделях, це перше дослідження сцепленности на живих біологічних системах ".

Результати цього дослідження, знайдуть застосування не тільки в розвитку штучних систем фотосинтезу, в області створення поновлюваних, безвідходних джерел електрики, але і в розвитку квантових технологій. Наприклад, квантові комп'ютери можуть виконувати деякі операції в тисячі разів швидше звичайних комп'ютерів.

"Уроки, які ми винесемо з квантових аспектів збору сонячного світла в живій природі, можуть бути застосовані у створенні штучних систем фотосинтезу, які будуть навіть краще природних ", - заявив Саровар, -" Органічні структури систем збору світла та їх синтетичні аналоги, також можуть стати у пригоді у справі створення квантових комп'ютерів або інших квантових пристроїв, таких як дроти для передачі інформації.

Самое значний внесок, це дослідження внесло, мабуть, у викриття розхожого, в науковому співтоваристві, думки про нібито крихкості квантового зчеплення. Дослідники з Берклі продемонстрували, що зчеплення може стійко існувати в хаотичній середовищі біологічних систем.

Саровар, спільно з Флемінгом, видали статтю, що описує це дослідження в журналі Nature Physics, озаглавивши її "Квантова зчепленість в фотосинтетичних системах збору світла" (Quantum entanglement in photosynthetic light-harvesting complexes). Акіхіто Ішизакі (Akihito Ishizaki), є їх співавтором і входить в дослідницьку групу Флемінга.

Зеление рослини і певні бактерії здатні переміщати зібрану з світла енергію через мережу пігментованих протеїнових комплексів з практично 100% ефективністю. Швидкість - це ключ розгадки подібної ефективності, - переміщення сонячної енергії відбувається настільки швидко, що на нагрівання витрачається дуже мало енергії. У 2007 році, дослідницька група Флемінга повідомила про перші фактичних свідоцтвах того, що подібна миттєва передача енергії стала можливою завдяки напрочуд долговечному, волноподобному квантовому зчепленню. Тільки наші інформери новостей розкажуть про найсвіжіші новостях.

Орігінал (на англ. Мовою): Sciencedaily.com

Французские энтомологи обнаружили впервые способность к фотосинтезу у насекомых

Французские ученые обнаружили впервые у насекомых, а именно у гороховой тли, способность использовать для выработки энергии солнечный свет таким же образом, как делают это растения во время фотосинтеза. Группа с руководителем Аленом Робишоном, Агробиотехнологическмй институт в технопарке София Антиполис, обнаружила в 2010 г. еще, что тля способна вырабатывать каротиноиды, то есть пигменты, которые жизненно необходимы для разных животных.

Учеными успешно создана система фотосинтеза

Группе американских ученых из исследовательского института штата Калифорния, посчастливилось добиться успеха в разработке совершенно уникальной системы фотосинтеза. Сделанное ими недавно открытие позволит осуществлять выработку топлива из воздушной среды. Доподлинно известно, что в окружающей среде фотосинтез являет собой привилегию продуктов растительности, в частности с зелеными и синими бактериями. Этот процесс состоит из нескольких

Открыто наполовину животное, наполовину растение

Ученые обнаружили морское создание, которое создает хлорофилл в ходе фотосинтеза. Гены оно позаимствовало у растений. Оно выделяется своим зеленым окрасом. Но это далеко не самая главная его особенность. По словам биологов, которые изучали его в течении двух десятилетий, это одновременно животное и растение.