19/05/2013

Вчені вперше клонували людський ембріон

Процесс, ідентичний тому, який застосовувався для клонування овечки Доллі в 1996 році, виявився не менш ефективним і для людей.

Учение створили клон людського ембріона за допомогою ДНК, взятої з клітин шкіри. У майбутньому, цей процес може застосовуватися для створення стовбурових клітин, які будуть повністю відповідати ДНК пацієнта.

Команда біологів зі США і Таїланду висловила сумнів у тому, що даний клон здатний розвинутися в повноцінну людину. Стаття, з детальним поясненням причин їх сумнівів, буде опублікована в журналі Nature. У минулому команда провела випробування даного методу пересадки ядер соматичних клітин на мавпах. Мавпи, вирощувані з таких клонованих ембріонів, завжди вмирали, не встигнувши розвинутися в дорослих особин.

"Новини про наукових прориви в області пересадки ядер найчастіше призводять до суспільним дискусіям щодо етичності клонірованія человека, проте цього разу про це немає й мови ", - сказав Шухрат Міталіпов, який очолював це дослідження.

Міталіпов, разом зі своєю командою, клонував овечку Доллі в 1996 році за допомогою цієї ж базової техніки. Вчені витягли ядра з клітин шкіри, в яких зберігається ДНК, і трансплантували їх в яйцеклітини, з яких був попередньо вилучений знаходився в них генетичний матеріал. У міру зростання протягом наступних кількох днів, утворюється дочірня лінія клітин або колонія клітин, які стабільно воспроізводятся.

Орігінал (на англ. мовою): Popsci.com