28/12/2012

Генетичні мутації не пов'язані з розвитком хвороб

О тому, що людина недосконала, говорили ще древні мудреці. Це підтверджують і сучасні дослідження: вчені з'ясували, що у кожної людини є певні генетичні варіації, які визначають його схильність до тих або інших хвороб або неправильного розвитку. Однак, як не дивно, ці дефекти стають причиною хвороби набагато рідше, ніж мали б.

Учение вужа давно встановили, що кожна людина несе певний набір поврежденних варіацій ДНК і не всі вони викликають хвороби, проте ніяких статистичних даних про кількість цих мутацій і ймовірності розвитку проблем зі здоров'ям через них. Зараз британським ученим вдалося трохи прояснити ситуацію з цими загадковими генетичними варіаціями: вони отримали більш точні дані про їх кількість і склали загальний список потенційно небезпечних для здоров'я людини варіацій.

Как підрахували вчені з Кембриджського і Кардиффського університетів, здорові люди в середньому мають по 400 небезпечних генетичних варіацій. Однак результати проведеного ними дослідження показали, що генетичне захворювання розвивається максимум у кожного десятого.

В дослідженні були використані бази даних мутацій ДНК, що розробляються командою професора Девіда Купера протягом 15 років. Цілком імовірно, що якщо в майбутньому вчені вирішувати провести більш масштабне генетичне дослідження, то число небезпечних варіацій поповниться.

Брітанскіе вчені встановили, що найчастіше потенційно хвороботворні генетичні мутації або виявляються в кінці життя, або викликані ними хвороби протікають м'яко, в непомітною формі. Дослідники з'ясували, що численні пошкодження ДНК і навіть повністю інактивовані білки взагалі ніяк не позначаються на здоров'ї більшості людей.

600 миллионов человек через двадцать лет станут жертвами диабета