01/10/2012

Телескоп "Хаббл" зафіксував спіральну галактику

Орбітальний телескоп "Хаббл" зробив знімок спіральної галактики NGC 4183, розташованої в сузір'ї Гончих Псів. Отримане зображення разом з описом були опубліковані на офіційному сайті Європейського космічного агентства.

Галактіка NGC 4183 представляє собою спіральную галактіку за розмірами, трохи менше Чумацького Шляху. Діаметр її становить приблизно 80 тисяч світлових років. Ця галактика знаходиться в групі рухомих зірок Великої Ведмедиці і віддалена на 55 мільйонів світлових років від Землі.

На знімку чітко зображено величезну кількість міжзоряного пилу, що міститься у складі галактики. Хмари пилу затуляють світло отдаленних звезд і на фотографії виглядає як мережа темних ниткоподібних структур - філаментів.

NGC 4183 розташована по відношенню до Землі під гострим кутом, що не дозволяє добре розгледіти на зображенні її структуру. У самому центрі галактики знаходиться набагато менше речовини, ніж на периферії, тому процес звездообразованія там протікає набагато повільніше. Однак, як показують дані астрономів, від периферії галактики до її центру простягаються перемички, за допомогою яких і здійснюється перенесення необхідної речовини.

Ізображеніе NGC 4183 було отримано за допомогою встановленої у 2002 році на "Хабблі" камери ACS, у видимому і інфрачервоному діапазоні. Тим часом, сам телескоп на орбіту виведений був у 1990 році. Планується, що в майбутньому, "Хаббл" повинен змінити на орбіті телескоп імені Джеймса Вебба, оснащений дзеркалом набагато більших розмірів (6,5 проти 2, 4 метрів) і більш сучасної наукової технікой.

НАСА создаст самый мощный телескоп в мире, в 100х раз чувствительней Хаббла