02/07/2012

Вчені створили генетичну вакцину від куріння

Ученим вдалося створити генетичну вакцину від куріння, яка забезпечує постійну присутність в організмі антиникотинових антитіл, чого інші способи вакцинації забезпечити не могли.

Молекула нікотину дуже маленька, тому імунітет не здатний розпізнати її сам, ось вченим і доводиться використовувати всілякі хитрощі, щоб нацькувати на цю речовину імунну систему. В останні роки велику популярність набула ідея щеплень від куріння, про створенні яких весь час заявляє то один, то інший науковий центр. Проте всі ці розробки не могли пройти клінічні випробування, так як були малоефективні. Зараз же вчені з Медколледж при Корнеллського університету заявили, що їм вдалося розробити найефективнішу вакцину від куріння.

Обично вакцину створюють за допомогою молекули патогена. Її демонструють іммунной сістеме, після чого імунітет на все життя запам'ятовує «зовнішність» чужинця і захищає від нього організм. У разі з курінням цей класичний шлях використовувати не можна, так як нікотинова молекула настільки маленька, що організм не здатний розпізнати її серед інших. Другий варіант вакцинації - пасивний - припускає введення в організм вже готових антитіл. Такий спосіб, наприклад, застосовують для боротьби із зростанням онкологічних пухлин. Останній варіант в принципі підходить для боротьби з нікотиновою залежністю. Введення штучних антитіл проти нікотину досить ефективно, проте тривалість дії такої вакцини невелика: через кілька тижнів необхідно робити чергову дорогу ін'екцію.

Учение з Корнеллського університету зуміли створити гібридну щеплення. Вони впровадили в геном знешкоджених вірусу антинікотинові антитіла і відправили його в печінку, де вірус вставляв в клітинну ДНК ДНК антитіл. Після цього гепатоцити починали виробляти антинікотинові антитіла. До цього подібний варіант генетіческой вакціни вчені випробовували тільки на пухлинах і деяких очних хворобах.

Чтоби перевірити ефективність нової вакцини від нікотинової залежності, учені піддали генетичної вакцинації мишей. Після введення нікотину щеплені миші були активні, тоді як звичайні ставали млявими і розслабленими, у них падало кров'яний тиск і знижувалася активність серця. У майбутньому цей експеримент буде проведений з приматами і в разі успіху вакцину чекають клінічні випробування.

В даному випадку проблема полягає навіть не стільки в ефективності нової вакцини, а скільки в тому, чи погодяться люди піддати себе генетичної модифікації.

По матеріалами Sciencemagiс.ru

Ученые протестировали роботизированную молекулу.

Группа ученых из химико-технологического института Великобритании создала уникальную нано молекулу, обладающую способностью к передвижению. В соответствии с официальными данными, роботизированная молекула имеет размер, ограниченный одним нанометром. Ученые отмечают, что случай, когда крохотная молекула самостоятельно сделала свои шаги, первый и единственный во всём мире. Благодаря научному открытию, сделанному группой ученых, метод

Вакцина от СПИДа излечила обезьян

Исследователи из США создали вакцину, способную уничтожать возбудителей вируса иммунодефицита в организме африканских обезьян. Доклад ученых был опубликован в журнале Nature. В качестве объекта была использована агрессивная форма вируса SIVmac239, более опасного, чем ВИЧ. Обезьяны, инфицированные этим вирусом, как правило, погибают уже через два года, однако применение новой вакцины кардинально изменило ситуацию. Из 16 случаев эффект от лечения был отмечен в девяти, сообщает агентство ВВС.

Изобретен аппарат, способный производить молекулы