22/06/2012

«Вояджер-1» досяг краю Сонячної системи

Совсем нещодавно вченими було встановлено, що один з космічних міжзоряних «далекобійників» - апарат «Вояджер-1» досяг, зрештою, області простору, яка характеризується завищеною інтенсивністю заряджених частинок, що потрапляють із зовнішнього простору в Сонячну систему.

Такіе відомості дають підстави вважати, що цей міжзоряний емісар досяг історичної точки, тобто - краю Сонячної системи.

Одін з учасників даного проекту, Ед Стоун, повідомляє, що «Вояджер» буде першим з космічних апаратів, який досяг міжзоряного простору. На сьогоднішній момент апарат цей знаходиться на відстані від нашої планети 17,8 млрд. кілометрів. Сигнали, що надходять з нього, приймають мережі космічного зв'язку, які належать НАСА. Ці всі дані стосуються в основному заряджених частинок, що виробляються сверхновими, які розташовані за межами нашої системи.

Кроме цього, било зафіксіровано зміна спрямованості силових ліній магнітного поля, що оточує корабель. У геліосфері, в якій поки знаходиться «Вояджер» лінії ці спрямовані на захід зі сходу, але, за межами її очікується зміна їх спрямування на північ-південь. Сьогодні в 14,7 млдр. кілометрах від Сонця знаходиться ще один подібний дальнобійник - «Вояджер-2».

Обнаружено магнитное поле в звездной системе Epsilon Lupi

Команда астрономов обнаружила так называемое “ископаемое” магнитное поле в у обоих звезд древней двойной звездной системы под названием Epsilon Lupi. Epsilon Lupi, также известная как HD 136504 является ярким двоичным объектом расположенном в южном созвездии Lupus. Пара звезд находится примерно в 500 световых годах от нас, а масса каждого приблизительно в 7-8 раз больше массы Солнца. Их общая яркость более чем в шесть тысяч

Магнитное поле Земли ослабевает

Изменения магнитного поля Земли происходили в прошлом не раз. Известно, что поле меняет направление в среднем примерно раз в 250 тысяч лет. Однако последний существенный сдвиг магнитных полюсов, так называемый переход Брюнес-Матуяма, произошел уже более 780 тыс. лет назад. Очевидно, что смена магнитных полюсов должна произойти в "ближайшем" будущем.

Магнитные полюса Солнца скоро поменяются местами