10/04/2012

Зникнення хижаків в Північній півкулі впливає на стан екосистеми

Результати дослідження, в ході якого було виявлено значне скорочення кількості великих хижаків, зокрема вовків, в Північній півкулі показали, що поточні популяції лосів, оленів, та інших великих травоїдних тварин занадто перевищують свої історичні рівні і сприяють порушенню екосистеми.

В роботі, опублікованій вченими з Університету штату Орегон в журналі European Journal of Wildlife Research, був виконаний огляд 42 досліджень проведених протягом останніх 50 років. Фахівці виявили, що зникнення основних хижаків в лісових екосистемах стало причиною збільшення чисельності травоїдних, що істотно відбилося на зростанні молодих дерев і на біологіческом разнообразіі в цілому. Це в свою чергу призвело до збезлісення деяких площ і збільшення рівня вуглецю в атмосфері, що пов'язано із занепокоєнням вчених з приводу зміни клімату.

Плотность великих травоядних млекопітающіх була в шість разів більше в областях без вовків, в порівнянні з тими районами, де вовки були присутні, як відзначили дослідники. Вони також виявили, що комбінації хижаків, як наприклад, вовки і ведмеді, що мешкають в одній області, можуть створити ефект синергії для регулювання популяції травоїдних.

Кроме того, новий аналіз чітко вказує на те, що потенційний вплив великих хижаків на состояніе екосистеми распространяется на більш великі області землі, ніж раніше припускали вчені.

Ето означає, що хижаки можуть допомогти у збереженні рідкісних видів рослин, а слідчо, і в запобіганні берегових ерозій і зменшенні лісових площ, контролюючи популяцію травоїдних тварин.

Ісследованіе було представлено в он-лайн версії професійного журналу European Journal of Wildlife Research.

По матеріалами Physorg

Археологами обнаружен крупнейший монолит в истории

На территории Баальбака группа археологов обнаружила крупнейший в размерах камень монолит за всю историю проводимых раньше исследований. В непосредственной близости к ливанскому городу Баальбек группой археологов был найден камень монолит колоссальных размеров. Напомним, что авторами этого удивительного археологического открытия стали эксперты с факультета востоковедения германского университета

Названы самые популярные статьи русской Википедии в 2013 году

Русской википедией недавно был опубликован список самых популярных статей прошлого года, в который вошло больше 1000 страниц. Лидирующее место в списке заняли статьи, посвященные социальным сетям, являющимся самыми популярными сайтами. Еще, данный рейтинговый список пополнила статья об сексуальных утехах, занявшая 5-ю позицию. Как это ни парадоксально, но на 11-й позиции рейтинга оказалась статья о Путине, а, вот, о писателе по фамилии Пушкин на 24-м, что у многих аналитиков вызвало удивление.

В штате Айова ученые нашли пятикилометровый метеоритный кратер