28/06/2011

Астрономи виявили сплячі і бодрствующие галактики

Астрономи досліджували віддалені регіони Всесвіту і відкрили, що галактики демонструють один з двох типів поведінки: вони або сплять або сплять. Або активно формують зірки або взагалі не формують нових зірок.
Учение вже кілька років знали про той факт, що галактики, розташовані відносно недалеко від нас, входять в одну з цих двох категорій. Нове дослідження віддалених областей Всесвіту показало, що навіть дуже юні галактики, що перебувають на відстані 12 мільярдів світлових років, також сплять або сплять. А це означає, що така поведінка характерна для галактик в перебігу більше 85 відсотків історії Всесвіту, оскільки коли ми дивимося на віддалені галактики, то бачимо їх у минулому, через те, що світла потрібен час, щоб долетіти до Землі.
"Той факт, що ми бачимо сплячі юні галактики у віддаленій Всесвіту, дуже примітний", - сказала Кейт Уітакер, аспірантка Єльського університету та провідний автор дослідження, яке було опубліковано в журналі Astrophysical Journal.
Чтоби визначити, в якому з цих станів знаходиться галактика, Уітакер з колегами виготовили набір фільтрів, кожен з яких чутливий до своєї ділянки спектру світла. Ці фільтри застосовувалися на чотириметровому телескопі обсерваторії Кітт-Пік в пустелі Сонора, штат Арізона. У перебігу 75 ночей вони вивчали віддалені регіони Всесвіту і зібрали світло від 40 000 галактик, серед яких були як розташовані по сусідству, так і що знаходяться на видаленні в 12 мільярдів світлових років. Проведене дослідження, є найглибшим і повним з коли-небудь зроблених на цих відстанях і довжинах хвиль світла.
оманда визначала тип дуального поведінки галактик на основі колірних характеристик світла, який вони випромінювали. Через фізики процесів формування зірок, активні бодрствующие галактики виглядають більш синіми, тоді як світло пасивних, сплячих галактик, прагне до червоного краю спектра.
Исследователи виявили, що активних галактик набагато більше, ніж пасивних. Це узгоджується з превалюючою сьогодні точкою зору, згідно з якою, галактики спочатку активно формують зірки, а потім цей процес зупиняється.
"Ми не бачили багато галактик в проміжному стані", - сказав Пітер Ван Доккум, Єльський астроном і співавтор статті. "Це відкриття демонструє, як швидко галактики переходять з одного стану в інший, від активного формування зірок до повного затишшя".
Проснуться Чи сплячі галактики, або залишаться в такому стані назавжди, поки залишається під питанням.
"Ми сподіваємося з'ясувати, перемежовуються чи періоди сну і неспання галактик або впадаючи в сплячку вони вже ніколи не прокидаються", - сказав ван Доккум. "Також, залишається питання про те, скільки часу потрібно галактиці, щоб заснути, і чи можемо ми виявити галактику, яка знаходиться в процесі засинання "

Орігінал (на англ. мовою): Physorg

Астрономы наблюдали рождение галактики

Фото массивной галактики, которая находится на самом раннем этапе развития, астрономам удалось получить впервые. Ученые сразу дали имя «космической стройке» - «Искорка». Миллионы рождающихся звезд мерцают, действительно, подобно искрам вокруг галактического плотного ядра. Удивительную картину позволили увидеть космические телескопы, хорошо известные всем, кого интересует космос – Спитцер и Хаббл, а еще не менее

Заполненное темной материей скопление звезд состоит из «разрушенных» галактик

Согласно данным последних исследований, существуют галактики, объединенные названием «необычные». Их необычность в том, что их на 98% заполняет темная материя, а звезд они практически не содержат. Предположительно, это разрушенные галактики, находятся которые в скоплении Комы, которое от нас удалено на триста млн. лет световых. В него, охватывающее пространство с диаметром примерно 20 световых лет, входят

Hubble заснял необычную спиральную галактику NGC 3081

Американское аэрокосмическое агентство опубликовало снимок странной спиралевидной галактики с перемычкой, которой было дано название NGC 3081. Снимок сделан американским орбитальным телескопом Hubble. Сообщается, что в найденной галактике очень интенсивно идут процессы звездообразования. NGC 3081 может быть смело отнесена к кольцевым галактикам, однако она сочетает также черты галактики спиральной.