25/04/2011

Вчені дізналися, якими були галактики в зовсім юною Всесвіту

Астрономи, за допомогою орбітального космічного телескопа GALEX (Galaxy Evolution Explorer), наблизилися до розуміння того, чому самі масивні зоряні вибухи відбуваються в самих маленьких галактиках.

"Це можна порівняти з борцем Сумо в маленькій машині" Смарт Кар "", - сказав Дон Нейл, член команди НАСА з Каліфорнійського технологічного інституту в Пасадені, який є провідним автором нового дослідження, опублікованого в журналі Astrophysical Journal.

"Найпотужніші вибухи масивних зірок відбуваються в галактиках з надзвичайно малою масою. Нова інформація вказує на те, що масивні зірки в малих галактиках залишаються такими аж до свого вибуху, в той час як у більш великих галактиках, вони поступово зменшуються в міру свого старіння і під час свого вибуху вже не такі великі ", - сказав Нейл.

За останні кілька років, астрономи виявили несподівано велике число яскравих вибухів зірок у так званих карликових галактиках (в 1000 разів менше, ніж Чумацький Шлях). Вибухи зірок, названі найновішими зірками, відбуваються, коли масивні зірки (чия маса в сто разів більше маси нашого сонця) закінчують своє існування.

Астрономи використовують ультрафіолетову інформацію, отриману за допомогою GALEX, щоб детальніше вивчити карликові галактики. Оскільки нещодавно виникли зірки випромінюють ультрафіолетове світло у великих кількостях, то цей орбітальний телескоп, який сканує небосхил в ультрафіолетовому світлі, став ідеальним пристроєм для вимірювання швидкості народження зірок у галактиках.

Полученние результати показали, що маленькі галактики, як і очікувалося, не володіють великою масою і швидкість утворення зірок в них не велика. Іншими словами, невеликі галактики виробляють великі зірки в малій кількості.

"Навіть в цих малих галактиках, в яких відбуваються вибухи, великі хлопці зустрічаються рідко", - сказав співавтор Майкл Річ, який є членом команди дослідників.

В додаток до цього, дане дослідження дозволило пояснити причину більш частих вибухів масивних зірок у малих галактиках, в порівнянні з масивними зірками в більш великих галактиках, таких як Чумацький Шлях. Причина полягає в тому, що малі галактики володіють меншою кількістю важких атомів, таких як вуглець або кисень, ніж їхні більші аналоги. Ці малі галактики молодше і тому ще не встигли збагатити простір важкими атомами.

Как пояснив Нейл і його співавтори, відсутність важких атомів в атмосфері масивних зірок, дозволяє тим втрачати менше матерії в міру старіння. По суті, масивні зірки в малих галактиках в похилому віці товщі, ніж масивні зірки у великих галактиках. І чим крупніше зірка, тим більший вибух станеться, коли вона перетвориться на сверхновую.

"Ці зірки як чемпіони у важкій вазі, б'ють всі рекорди", - сказав Нейл.

Річ додав: "Ці карликові галактики становлять особливий інтерес для астрономів, адже вони дуже схожі на ті галактики, які були в нашій юній Всесвіту незабаром після Великого Вибуху. GALEX - це потужний прилад, який дозволяє нам дізнатися, що представляли собою галактики, коли Всесвіт був ще зовсім юною ".

Орігінал (на англ. Мовою): Physorg

Астрономы наблюдали рождение галактики

Фото массивной галактики, которая находится на самом раннем этапе развития, астрономам удалось получить впервые. Ученые сразу дали имя «космической стройке» - «Искорка». Миллионы рождающихся звезд мерцают, действительно, подобно искрам вокруг галактического плотного ядра. Удивительную картину позволили увидеть космические телескопы, хорошо известные всем, кого интересует космос – Спитцер и Хаббл, а еще не менее

Заполненное темной материей скопление звезд состоит из «разрушенных» галактик

Согласно данным последних исследований, существуют галактики, объединенные названием «необычные». Их необычность в том, что их на 98% заполняет темная материя, а звезд они практически не содержат. Предположительно, это разрушенные галактики, находятся которые в скоплении Комы, которое от нас удалено на триста млн. лет световых. В него, охватывающее пространство с диаметром примерно 20 световых лет, входят

Hubble заснял необычную спиральную галактику NGC 3081

Американское аэрокосмическое агентство опубликовало снимок странной спиралевидной галактики с перемычкой, которой было дано название NGC 3081. Снимок сделан американским орбитальным телескопом Hubble. Сообщается, что в найденной галактике очень интенсивно идут процессы звездообразования. NGC 3081 может быть смело отнесена к кольцевым галактикам, однако она сочетает также черты галактики спиральной.