12/10/2010

Вчені: метелики-монархи використовують лікарські рослини для лікування потомства

Бабочкі-монархи, як показало дослідження, проведене біологами Університету Еморі, виявляється, використовують лікарські рослини, щоб лікувати від хвороб своє потомство. Нові відомості були опубліковані в он-лайн версії журналу Ecology Letters ".

Ми розкрили, що деякі види рослин, що виділяють молочний сік, які є основною їжею личинок, сприяють зменшенню паразитної інфекції у метеликів-монархів "- повідомляє Джап де Рід (Jaap de Roode), перспективний біолог, керівник аналізу. "І ми також виявили, що заражені самки метеликів воліють класти яйця на рослини, які допоможуть їх потомству одужати, припускаючи, що у королівських метеликів розвинена здатність, лікувати своє потомство ".

Ранніе дослідження виявили здатність тварин до самолікування, але деякі вчені вважають, що ця здатність широко поширена і у багатьох інших представників тваринного світу. "Ми віримо, що наші експерименти забезпечать найкраще підтвердження того, що тварини вміють себе лікувати" - повідомляє де Рід.

"Результати - приголомшливі, оскільки поведінка комах передається через покоління" - зауважує один з дослідників. "Це відкриття в поведінці королівських метеликів просто дивує".

Сведенія, на думку еколога Марка Хантера (Mark Hunter) з Мічиганського Університету, який брав участь у дослідженні, також можуть мати значення для здоров'я людини. Хантер зазначає: "Коли я оглядаюся навколо, я захоплений безліччю різних рослин, які являють собою зелену аптеку. Але мене турбує те, як мало насправді нам відомо, що в цій аптеці корисно, а що не дуже. Вивчення живих організмів здатних до самолікування допомагає нам виявити, які склади можуть бути досліджені з метою подальшої розробки ліків для людини ".

Бабочкі-монархи відомі своєю грандіозною щорічної міграцією зі Сполучених Штатів до Мексики і вражаючим поєднанням апельсинового, чорного і білого кольорів на їх крилах. Ця яскраве забарвлення є попереджувальним знаком для птахів і інших хижаків, що метелик може бути отруйною.

Гусеніци метеликів цього виду харчуються в необмежених кількостях рослинами, що виділяють молочний сік, включаючи деякі види, містять високі рівні карденолодов. Ці хімічні речовини не шкодять гусеницях, але роблять їх токсичним для хижаків навіть після того, як вони покидають стадію лялечки.

Предшествующее дослідження було реалізовано, з метою дізнатися, чи вибирають метелики токсичний вид рослин, лише для того, щоб захищатися від хижаків. Біолог де Рід зацікавився іншим фактом: чи пов'язаний вибір метеликів з наявністю паразита Ophryocystis elektroscirrha в їх організмі. Паразити проникають в кишечник гусениць і залишаються там, навіть коли вони стають дорослими метеликами-монархами. Заражена самка передає паразитів новому поколінню, коли вона відкладає яйця. Якщо доросла метелик залишає кокон, будучи зараженої серйозної паразитної інфекцією, з її тіла починає сочитися рідина, і вона вмирає. Навіть якщо метелик виживає, вона не може літати так само добре або жити так само довго як незаражені комахи.

Експеріменти в лабораторії біолога де Рода показали, що самка заражена паразитами краще відкладати яйця саме на рослинах токсичного виду. Самки незаражених метеликів-монархів, тим не менш, не проявили жодної переваги.

Ісследователі раніше вивчали типи листя, які примати їдять в лісах, але це дослідження з метеликами підкреслює те, що комахи можуть вказати на рослини, які мають лікарськими властивостями в нашому власному саду.

Орігінал (на англ. Мовою): Eurekalert Переклад: М. Гончар

Ученые выяснили, зачем нужны самцы

Мужчины могут заявить, что они нужны как минимум для продолжения рода. Но в природе есть такие виды, размножение которых обходится и без самцов. Оказывается, для некоторых улиток, насекомых, рептилий и акул характерен партеногенез, когда эмбрион развивается из неоплодотворенной яйцеклетки. Теперь ученые разгадали, почему такая форма размножения остается относительно редкой в животном мире. По их словам, мужчины

Поразительное выживание овец Соэй на Шотландских Островах

В Шотландском архипелаге Святого Килда, у овец Соэй нет видимых врагов или хищников, но вероятно у них есть все задатки, чтобы справляться с недостатком пищи, суровыми погодными условиями, которые могут убить полнаселения в одночасье и паразитными червями, которые живут в их организмах и подавляют их иммунные системы.

Дети зрелых отцов подвергаются повышенному числу мутаций

Позднее зачатие детей сказывается негативно на здоровье потомства – таким образом, повышение на один год возраста отца сопровождается в среднем появлением двух вредных мутаций непосредственно в геноме их потомков. Сейчас нет единого мнения, вызывает ли какие-либо позитивные или негативные последствия для человеческого здоровья позднее зачатие детей. Однако многие биологи больше считают, что качество всех "строительных материалов" - яйцеклеток и сперматозоидов - с возрастом неуклонно ухудшается.