21/12/2007

Боротьба з глобальним потеплінням: Вчені змусять рослини ефективніше поглинати вуглекислий газ!

В епоху глобального потепління дослідження вчених, спрямовані на зменшення кількості вуглекислого газу в атмосфері, привертають все більше уваги громадськості. Цього разу дослідники вирішили з'ясувати, чи можливо вплинути на процес фотосинтезу і поглинання вуглекислого газу рослинами.

Учение спантеличені: як багато рослин транспортують цукор зі своїх листів у квіти, коріння, фрукти та інші частини? За допомогою генетіческіх технологій, дослідники з Корнеллського університету на чолі з Ешлі МакКаскілом (Ashlee McCaskill) нарешті змогли пояснити цей давно хвилює вчені уми питання. Виявляється, здатність маніпулювання вироблюваним цукром і процес поглинання вуглекислоти нерозривно пов'язані між собою!

Теорія перенесення цукру між різними частинами рослини була висунута вперше в 1991 році професором біології рослин Корнеллського університету Робертом Туржоном (Robert Turgeon).

Его теорія припускає наступне. Сахароза (одна з форм цукру) є продуктом процесу фотосинтезу і акумулюється в листі рослини. Потім сахароза разом з іншими поживними речовинами потрапляє під флоему (трубчасту тканина транспортної системи рослини), яка відповідає за розподіл речовин між різними частинами рослини.

Попав під флоему, молекули сахарози об'єднуються (полімеризуються), формуючи більш складний за структурою цукор, який стає занадто великим для того щоб потрапити назад в листя. Потім цукор примусово "проштовхується" по флоемі далі, потрапляючи в різні частини рослини для подальшого використання або зберігання.

Чтоби довести цю теорію, Туржон і МакКаскі вивели генетично змінене рослина, що належить роду "коров'як пурпурний" (Verbascum phoeneceum L.). У новому рослині були "заглушені" два гени, що відповідають за полімеризацію сахарози. В результаті експерименту цукор став накопичуватися в листі рослини.

В звичайних рослинах, цукор (отриманий з води і вуглекислого газу в процесі фотосинтезу) збирається в листі, і процес фотосинтезу сповільнюється, тобто рослина перестає ефективно поглинати вуглекислоту з атмосфери. І навпаки, як тільки цукор виводиться з листя, процес поглинання вуглекислого газу знову набирає обертів.

Учение говорять, що якби їм вдалося збільшити продуктивність флоеми (щоб більш ефективно транспортувати цукор з листя), то багаторазово зросли б врожаї і кількість поглиненого рослинами вуглекислого газу.

Еті дослідження не тільки допоможуть пояснити раніше невідомі феномени рослинного світу, але і дозволять в майбутньому вченим виводити генетично змінені рослини зі збільшеною врожайністю і поліпшеними можливостями фотосинтезу, тобто поглинання вуглекислого газу з атмосфери. Наші новостние інформери це запорука, сучасного життя. Ви завжди в курсі всіх подій вашої країни.

По матеріалами (на англ. Мовою): Physorg.com

Ученые: искусственный фотосинтез скоро заменит нефть и газ

Специалисты по физическим наукам добились максимального уровня производительности во время выработки искусственного синтеза. Результаты поразили широкую общественность, составив 14% от общего КПД. По данным экспертам, спустя пару лет, фотосинтез полностью заменит переработку нефти и газа в водород. Эта технология позволит человечеству выйти на новый этап развития промышленности, дав ответы на миллион вопросов ученых

Французские энтомологи обнаружили впервые способность к фотосинтезу у насекомых

Французские ученые обнаружили впервые у насекомых, а именно у гороховой тли, способность использовать для выработки энергии солнечный свет таким же образом, как делают это растения во время фотосинтеза. Группа с руководителем Аленом Робишоном, Агробиотехнологическмй институт в технопарке София Антиполис, обнаружила в 2010 г. еще, что тля способна вырабатывать каротиноиды, то есть пигменты, которые жизненно необходимы для разных животных.

В Новой Зеландии появились коровы с противоаллергенным молоком

Специалисты компании AgResearch вывели в сотрудничестве с исследователями из университета Вайкато в Новой Зеландии породу генетически модифицированных коров, дающих молоко, которое не вызывает аллергической реакции у детей, сообщает Би-би-си. Согласно сведениям специалистов, от аллергии на коровье молоко страдает до 3% детей в первые годы жизни. Подобная реакция, как известно, спровоцирована белком, содержащимся в молочной сыворотке, - бета-лактоглобулин.