09/11/2007

Природний гербіцид допомагає газонної траві виживати

Некоторие види костриці (газонної трави) здатні виробляти свої власні гербіциди широкого спектру дії, які пригнічують ріст навколишніх їх бур'янів та інших рослин.

На фото: коріння овсяници, що виділяють жовтувате речовина, що складається, в основному, з амінокислоти "м-тирозин". Зліва на фото - хімічна структура м-тирозину.

Учение з Корнеллського університету виявили, що амінокіслота м-тірозін (або мета-тирозин) виділяється з коренів трави в дуже великих кількостях. Ця амінокислота дуже схожа з п-тирозином (пара-тирозином) - однієї з 20 основних амінокислот, що формують білок.

Вначале вчені не повірили, що м-тирозин володіє гербіцидними властивостями, але експерименти показали, що він дуже токсичний по відношенню до рослин, але не сприймається грибками, ссавцями або бактеріями. Газонна трава дійсно здатна стримувати зростання або знищувати рослини, що ростуть по сусідству.

Сам тирозин в чистому вигляді не можна використовувати в якості гербіциду, тому що він занадто легко розчиняється у воді, але відкриття вчених допоможе вивести нові види газонної трави, здатної ефективно пригнічувати ріст бур'янів.
Кроме того, знизиться необхідність в синтетичних гербіцидах, що благотворно вплине на навколишнє середовище.

Сейчас група вчених проводить експерименти по застосуванню м-тирозину в якості знищувача рослин. Життя рослин залежить від великої кількості іншої амінокислоти - фенілаланіну, необхідної для біосинтезу деревини, клітин і лігніну.

Фенілаланін, за структурою, дуже схожий на м-тирозин і п-тирозин. Ймовірно, м-тирозин "імітує" велику концентрацію фенілаланіну, що в звичайних умовах негативно позначилося б на біосинтезі самого фенілаланіну, пригнічуючи ріст растеній.

Учение також намагаються з'ясувати, чому газонна трава сама не стає жертвою своїх же токсинів. Дослідники помітили, що отруєні м-тирозином рослини відновлювалися після додавання фенілаланіну. На цій основі був зроблений висновок, що деякі види досліджуваних газонних трав здатні в надлишку виробляти фенілаланін, щоб захиститися від свого власного токсину. Хочете бути першим, хто дізнається про найголовніше - новостной інформер бесплатно, будь першим.

Орігінал (на англ. Мовою): news.cornell.edu

Невероятные свойства яиц могут предотвратить заболевания сердца и рак

Один из видов естественной и наиболее совершенной пищи может быть намного полезней для нас, чем мы прежде думали. В то время как яйца были хорошо известны как превосходный источник белков, жиров, витаминов и минералов, исследователи из Университета Альберты недавно обнаружили, что этот продукт также обладает замечательными противоокислительными свойствами, которые оказывают существенную помощь в предотвращении сердечнососудистых заболеваний и рака.

Определена роль кофеина в снижении выраженности болей