26/11/2013

Телескоп «Хаббл» зробив знімок першого квазара

Фотографіі квазара 3C 273, отримані за допомогою космічного телескопа «Хаббл», були опубліковані нещодавно вченими. Знімки з додаються до них описами представлені на сайті NASA.

Яркій об'єкт розташовується в сузір'ї Діви на відстані 2,5 млрд світлових років від нашої планети. І хоча це досить велика відстань це квазар є одним з найбільш близьких до Землі об'єктів подібного типу. Представники NASA відзначили, що даний знімок - «найкращий з усіх існуючих».

Галактіческое ядро ??3C 273 стало в історії астрономії найпершим об'єктом, якому прісвоілі звання квазара (quasi-stellar radio source, квазізоряні радіоджерело). Виявили його на початку 60-х років минулого сторіччя.

Современние вчені вважають, що квазари найяскравішими об'єктами у Всесвіті і являють собою гігантські чорні діри, що знаходяться в центрах галактик. Головним джерелом їх потужного випромінювання служить матерія зі швидкістю, близькою, освіченими гравітаційним полем діри.

Результат цих процесів - виділення величезної кількості енергії. Дослідників вважають, що якби цей квазар знаходився на відстані в 30 світлових років від Землі, тоді яскравість його анітрохи не поступалася б солнечной.

Телескоп «Хаббл» снял необычную кольцеобразную галактику

Астрофизики, получив новые данные телескопа «Хаббл», опубликовали сайте космической обсерватории изображение кольцеобразной галактики Zw II 28. На сайте представлено несколько снимков в высоком разрешении, а также описания к ним. Необычная галактика Zw II 28, которая находится в левой части снимка, принадлежит классу кольцеобразных галактик. Кольцевидную форму звездному скоплению придало прохождение сквозь него в прошлом более мелкой галактики, которая спровоцировала волну звездообразования. Как правило, столкновение галактик в виду

Гигантская черная дыра испускает необычные космические потоки

Астрономы, работающие с данными космического телескопа «Хаббл», обратили внимание на довольно странное поведение огромной черной дыры: она формирует спиральные струи супер-горячей плазмы. Вся эта «конструкция» в итоге напоминает космическую игрушку, которая перемещается в космическом пространстве. Необычные космические струи извергает черная дыра гигантских размеров, расположенная в центре далекой галактики М87, которая находится в 50 миллионах световых лет от нашей планеты. Размеры ее колоссальны – 5000 световых лет.

Снимки далеких планет и галактик космическим телескопом Хаббл