18/03/2013

Астрономи виявили надзвичайно рідкісний потрійний квазар

Комбініруя дані отримані відразу від декількох телескопів і просунуте моделювання, міжнародна команда астрономів відкрила дуже рідкісну систему потрійного квазара - другий подібний об'єкт, коли-небудь виявлений.

Квазари - це потужні джерела енергії, які знаходяться в центрі галактик, навколо чорних дір. Системи з декількома квазарами, утворюються в результаті столкновенія галактік і утримуються величезною силою гравітації.

Сложность виявлення систем потрійних квазарів полягає в розрізненні кількох сусідніх об'єктів, що знаходяться на астрономічних відстанях від нас.

Команда створила модель на базі даних від обсерваторій ESO в Чилі і Calar Alto Observatory в Іспанії, яка дозволила виявити цей квазар QQQ J1519 +0627.

Свет від цього об'єкта пролетів відстань в 9 мільярдів світлових років, а це означає, що він утворився, коли вік Всесвіту становив лише третину від поточного.

Продвінутий аналіз підтвердив, що команда дійсно виявила три віддалених джерела енергії квазара.

Орігінал (на англ. Мовою): Sci-news.com