03/09/2013

Гігантська чорна діра випускає незвичайні космічні потоки

Астрономи, що працюють з даними космічного телескопа «Хаббл», звернули увагу на досить дивну поведінку величезної чорної діри: вона формує спіральні струменя супер-гарячої плазми. Вся ця «конструкція» у підсумку нагадує космічну іграшку, яка переміщається в космічному просторі.

Необичние космічні струменя вивергає чорна діра гігантських розмірів, розташована в центрі далекої галактики М87, яка знаходиться в 50 мільйонах світлових років від нашої планети. Розміри її колосальні - 5000 світлових років. Вона являє собою послідовність довгих струменів газу, одні з них здаються зигзагоподібними, закрученими по спіральній траєкторії, тоді як інші, мають форму завиваються петель.

Чтоби продемонструвати потік цих струменів, вчені створили покадровое зображення, що є результатом 400 спостережень, проведених у період з 1995 по 2008 рік, допомогою ширококутної камери, а також вдосконаленої камери, якою обладнаний «Хаббл».

Для аналізу смуги газів і космічного речовини, що виходять з надмасивної чорної діри M87 і поширюються навколо неї, дослідникам знадобилося вісім месяцев.

Ейлін Т. Мейер, дослідник з Космічного Інституту в Балтіморі (штат Меріленд), заявив наступне: «Спіральний рух струменів, яка набирає форму" равлики ", можливо завдяки сильному магнітному полю, яке оточує чорну діру ».

«Тим не менш, поки не ясно, в чому причина масивності структури струменів», - додав Мейєр.

Результати спостережень допоможуть дослідникам краще зрозуміти процеси, що відбуваються в надмасивних чорних дірах, які, імовірно, ховаються в центрі численних великих галактик.

Ісследовательская група на чолі з Мейєром намір вивчити ще три струменя M87, на основі даних отриманих за допомогою космічного телескопа Хаббл.

Ученые создали биологический «живой и дышащий» суперкомпьютер