25/01/2013

Шимпанзе мають почуття справедливості

Експеріменти показали, що примати більш моральні і чесні, ніж люди: шимпанзе мають почуття справедливості і можуть по-братськи ділити їжу з родичами.

В експерименті тварин змусили зіграти в адаптовану економічну гру «Ультиматум». Правила гри прості: гравець повинен поділитися з товаришем їжею або грошима, однак другий гравець може відмовитися від пропонованого йому ресурсу, і тоді обидва гравці залишаться ні з чим.

Ісследованія на людях показали, що якщо частка ресурсу, якій готовий поділитися один гравець, не перевищує 20%, то другий гравець відмовляється від пропозиції. З одного боку, таке поведеніе человека йде в розріз з економічним поданням про раціональність людей, однак якщо подивитися на це з точки зору не економіки, а антропології, то стає очевидним, що таке рішення свідчить про наявність у людей почуття справедливості. Саме воно змушує нас жертвувати потрібними ресурсами, щоб покарати кривдника.

В експерименті з мавпами в якості ресурсу виступали шматочки банана. Щоб отримати банани мавпа повинна була взяти у вченого пластиковий жетон і віддати його через грати своєму родичеві. Останній, у свою чергу, повинен був повернути жетон експериментатору. При цьому шимпанзе могли вибрати один з двох жетонів: той, який відповідав однаковому розподілу бананів, або той, який розподіляв «ресурси» щодо 5:1.

В переважній більшості випадків (92%) примати робили вибір на користь «справедливого» жетона. Дослідники відзначають, що під час експерименту жодна мавпа не пробувала схитрувати. Більше того, жоден з приматів, що брали участь в дослідженні, не прагнув покарати родича. На підставі отриманих даних вчені зробили висновок, що шимпанзе - дуже справедливі тварини, може бути, навіть більш справедливі, ніж люді.

Британские ученые расшифровали язык шимпанзе

Два молодых специалиста, работающие в стенах известного шотландского института, заявили, что успешно расшифровали более шестидесяти жестов шимпанзе, используемых ими в целях передачи информации в девятнадцати различных сообщениях. Согласно ранним исследованиям, эти представители животного мира общаются исключительно при помощи жестов. Однако шотландские ученые успешно опровергли установленную теорию, для того подвергнув

Зевота заразительна не только среди людей

Для шимпанзе, как и для людей, зевота может быть заразительной. И новое исследование демонстрирует подтверждение того, что зевание вслед за кем-то для этих обезьян является признаком общественной связи. Исследователи в ходе экспериментов показывали шимпанзе на видео других шимпанзе и обнаружили, что они зевали чаще после того, как наблюдали за зевающими

Шимпанзе, как и люди, имеют культурные различия

До сих пор считалось, что социально-культурное развитие свойственно только человеку. Но недавние исследования ученых показали, что это применимо и по отношению к колониям шимпанзе.