19/01/2013

NASA відправило на Місяць зображення "Мони Лізи"

Інженери космічного агентства США відправили цифрове зображення Джоконди до місячному зонду LRO (Lunar Reconnaissance Orbiter) з перевірки зв'язку з ним лазерного каналу. Відомості опубліковані на офіційному сайті NASA.

Традіціонно для зв'язку з космічними супутниками використовуються радіосигнали. Але спутнік місяця LRO є єдиним знаходяться поза Землі апаратом, положення якого відстежують за допомогою лазера. У даному випадку лазерний промінь використовується не для передачі інформації, а виключно для трекінгу апарату, тоді як здійснення зв'язку з зондом відбувається по радіоканалу.

Інженери продемонстрували, що лазерний канал поряд з космічними апаратами використовувати можна також для передачі будь-якої інформації, включаючи зображення. Для цього яскравість 30 тисяч пікселів монохромного "Портрета пані Лізи дель Джокондо" була закодована фахівцями за допомогою тимчасових затримок імпульсів лазера. Початкове зображення фахівці змогли відновити завдяки програмі, використовуваної в звичайних CD / DVD пристроях, яка передбачає видалення помилок.

Скорость, з якою здійснювалася передача по лазерному каналу, виявилася невелика - близько 300 біт в секунду. Однак вчені сподіваються, що цей канал можна використовувати для початку в якості резервного, в майбутньому ж швидкість його може істотно збільшитися.

Лунний зонд LRO на орбіту супутника Землі вийшов в 2009 році. Його призначення полягає в складанні детальної карти поверхні Місяця і пошуку льоду в його глибинах. Зовсім недавно завдяки даним LRO, вчені змогли знайти джерело місячної води, яким виявився сонячний ветер.

Испытания лазерной молнии проведены американской армией