09/01/2013

У Японії вперше зняли на відео гігантського кальмара на глибині океану

С'емочной групі японського телеканалу NHK спільно зі знімальною групою телеканалу Discovery Channel вдалося вперше зняти на відео кальмара гігантських розмірів, плаваючого в його природному середовищі існування в глибинах океану, повідомляють японські ЗМІ.

В ході експедиції, організованою з метою знайти місця проживання одного з найбільш таінственних глибинних обітателей Тихого океану японо-американська група виявилася у островів Тітідзіма, які знаходяться в тисячі кілометрів на південь від міста Токіо, столиці Японії. Підтримку в подорожі також надав національний музей науки та довкілля Японії.

С'емкі, які експерти називають унікальними, проводилися за допомогою високочутливої ??відеоапаратури на глибині 630 метрів. Фахівці відзначають, що довжина виявленої їм особини сягала близько трьох метрів і володіла довгими щупальцями. Більш короткі щупальця кальмар використовував для того, щоб утримати свою здобич - іншого кальмара, що послужив в якості приманки. На кадрах з глибини можна розгледіти величезний очей тварини і цілий ряд присосок, діаметром приблизно п'ять сантиметрів.

Гігантскіе кальмари або архітеутіс в довжину можуть досягати до 18 метрів. Подібне припущення було зроблено вченими після того, як на березі нової Зеландії в кінці 18 століття виявили гігантского кальмара довжиною 17,4 м., з яких 12 метрів становила тільки мантія морської тварини. За оцінками вчених, вага кальмара може досягати тонни. Крім усього іншого вважається, що для багатьох міфічних чудовиськ саме архітеутіс став "прабатьком". Гігантський кальмар є зокрема, ключовим персонажем відомого роману Пітера Бенчлі "Щупальця".

Ученые смоделировали последствия падения гигантского астероида в океан

Специалисты американской лаборатории Лас-Аламосс смоделировали ситуацию, которая окажется таковой, если огромный астероид упадёт в воды тихого океана. Потенциальную проблему обсудили эксперты геополитического союза, отметив наибольший уровень опасности, заключенный в волне гигантских размеров. Для подтверждения выдвинутого предположения учеными был реализован отдельный сценарий

Ключ к разгадке возникновения жизни на Земле лежит на дне Марианской впадины

Возможно, ключ к разгадке тайны происхождения жизни на Земли находится на дне Тихого океана — в Марианской впадине, которая является самым глубоким местом на планете. Такие предположение были выдвинуты после обработки уникальных видеокадров и образцов, полученных в ходе мартовской глубоководной миссии голливудского режиссера Джеймса Кэмерона. Ученые обнаружили причудливые формы жизни, расположенные на глубине 11 тысяч метров. Оказалось в том месте дно буквально выстлано «ковром» из неизвестных микроорганизмов.

В глубинной морской коре присутствует жизнь