16/09/2012

Сама незвичайна і блискуча ягода в світі

Самой блискучою різновидом в живій природі були названі ягоди Polia condensata, рослина виростають на африканському континенті. Відбивна здатність її біологічних тканин перевершує скелет польового Хрущик і крила метелика Морфо, що володіють оптичним забарвленням.

Но якщо зовні вони здаються апетитними, то в реальності все зовсім навпаки. Їх природний блиск це всього лише компенсація за неприємний смак і низьку поживну цінність.

Яркій окрас, на думку вчених, приваблює птахів і використовує їх як розповсюджувачів насіння. Деякі пернаті використовують ці ягоди як прикраси гнізд з метою залучення статевих партнерів. За допомогою цього оптичного блиску Pollia condensata зберігає плоди довгий час свіжими, забезпечуючи їх поживної і соковитою начинкою допомогою економії енергії.

Поразітелен сам спосіб отримання такого рефлекторного якості. Зазвичай рослини отримують своє забарвлення внаслідок домінуючого пігменту. У більшості растеній домінує зелений пігмент хлорофіл, який становить невід'ємну роль у фотосинтезі рослин. Ягоди Pollia condensata отримали свій блиск завдяки раніше невідомому феномену серед рослин - структурному фарбуванню.

Основой такого ефекту є целюлоза, яка міститься в оболонці ягоди. Вона розташована асиметрично і відображає світло. Такий аспект розташування целюлози надає плодам синювато-перламутровий відтінок. Дослідники помітили, що ці плоди здатні відобразити близько 30% світлових променів і на близькій від очей відстані його відображення здається мозаїчним.

С допомогою структурного фарбування ягоди довгий час зберігають свій блиск і свіжість, на що не здатні інші рослини. Так, в Ботанічному саду Кью, що знаходиться в Лондоні, існує зразок, що зберіг свою яскравість з 1974 року.

Дальнейшіе вивчення властивостей даної рослини допоможуть відтворити блиск цих ягід у промислових цілях, створюючи нові матеріали і тканини. Вчені запевняють, що природа здатна надихнути нас на створення різного роду матеріалів, використовуючи природну целюлозу, екологічно чистий і дешевий вид сирья.

Новость підготувала: А. Чіркова