06/09/2012

Фізики побили рекорд дальності квантової телепортації

Австрійскіе фізики змогли справити квантову телепортацію на рекордну відстань в 143 км. Цей експеримент є важливим кроком до створення супутникової системи квантової зв'язку. Результати дослідження будуть опубліковані в журналі Nature.

Международная команда, яку очолює фізик Антон Зейлінгер, успішно передала квантовий стан між двома Канарськими островами, знаходяться на видаленні в 143 км один від одного. Попередній рекорд становив 97 км і був встановлений вченими Китаю всього кілька місяців тому.

Но зовсім не рекордна дальність була головною метою дослідників. Цей експеримент має закласти фундамент під всесвітню інформаційну мережу, засновану на квантово-механічних ефектах, що не тільки збільшить безпеку передачі повідомлень, але і значно прискорить певні типи обчислень, в порівнянні з традиційними технологіями. У цьому майбутньому 'квантовому інтернеті', квантова телепортація стане ключовим протоколом передачі інформації між квантовими комп'ютерами.

Сяо-сонг Ма, який брав участь у цьому експерименті, сказав: "Здійснення квантової телепортації на відстань у 143 км, було великим технологічним викликом ". Фотони повинні пройти через турбулентну атмосферу між двома островами. Оптоволокно не підходить для телепортаціі на такі великі відстані, оскільки рівень ослаблення сигналу буде занадто високим. Для досягнення цієї мети, вчені змушені були впровадити серію технологічних інновацій.

"Наш експеримент показав, наскільки розвинені сьогодні квантові технології, і яку користь вони можуть принести в практичному сенсі", - сказав Антон Зейлінгер. "Наступним кроком стане супутникова квантова телепортація, яка зробить реальністю квантовую связь у світовому масштабі. Ми зробили великий крок у цьому напрямку, і будемо застосовувати наші ноу-хау в ході міжнародних випробувань, в яких візьмуть участь наші колеги з Китаю. Мета полягає в запуску "квантової супутникового зв'язку".

Руперт Урсин, що працював з Зейлінгером, додав: "Супутники на низькій навколоземній орбіті знаходяться на висоті від 200 до 1200 км над поверхнею Землі (МКС, наприклад, знаходиться на висоті в 400 км). Проходячи шлях між двома Канарськими островами, сигнал послаблявся приблизно в тисячу разів. Тим не менш, нам вдалося провести телепортацію. У супутникових експериментах, дистанція буде більше, але сигнал буде проходити через набагато більш розріджену атмосферу ".

Орігінал (на англ. Мовою): Phys.org

Швейцария запустит космических уборщиков

Опрятные швейцарцы собираются провести генеральную уборку в космосе. Швейцарские ученые объявили в среду о своих планах по запуску "орбитальных дворников", которые были спроектированы с целью уборки космического мусора на околоземной орбите. Спутник ценой в 11 миллионов долларов получил название CleanSpace One. Прототип из этого семейства спутников в настоящее время создается в Швейцарском космическом центре Федеральной политехнической школы Лозанны.

Ученые спрогнозировали время исчезновения нашей планеты