29/07/2012

Опромінені мавпи стали сообразительнее

Учение, грунтуючись на результатах проведених тестів, довели, що у приматів мислення можна поліпшити методом оптогенетики, тобто, активуючи специфічно необхідну частину мозку світлом. Робота була описана в статті, опублікованій в журналі Current Biology.

Макак навчали спостерігати за рухомими точками на екрані комп'ютера. Тваринам потрібно було переводити погляд на точку, яка спалахувала яскравіше інших. У процесі навчання біологи спостерігали, як область мозга бере участь у виконанні завдання. Для цього була використана МРТ (Магнітно-резонансна томографія), яка дозволяє спостерігати за активністю клітин в різних областях мозку.

Учение, встановивши зону мозку, відповідальну за навчання, ввели приматам вірус, який містив ген світлочутливого іонного каналу. Пряме світловий вплив на цей канал, може активувати нейрони. Так як вірус вводився тільки в ті клітини, які були виявлені в певній зоні мозку, це дало можливість за допомогою світла вибірково активізувати необхідні нейрони.

Заново повторивши ці візуальні тести за участю мавп, вчені перед виконанням завдання на цей раз опромінювали їх мозок світлом (для цього було використано тонке оптичне волокно). Доведено, що така активація може поліпшити результати мавп на 10 відсотків. Крім цього, згідно з деякими неопублікованими даними, чим складніше завдання, тим вище цей відсоток.

Ранее вчені показали, що такі оптогенетіческіе методики можна застосовувати для вивчення пам'яті. В опублікованій роботі біологами доведено, що активувати пам'ять можна за допомогою всього декількох нейронов.

Новость підготувала: А. Чіркова