04/02/2012

Найбільша у світі креветка виявлена ??у водах Нової Зеландії

В ході експедиції проведеної британськими дослідниками в одній з найглибших частин океану ними були виявлені представники виду ракоподібних величезних розмірів, які дуже схожі на креветку, але довжиною майже 30 сантиметрів.

Так звані "супергіганті" із загону амфіподи або бокоплавів були найдени на глубіне більше шести тисяч метрів у водах ближче до півночі Нової Зеландії.

Дліна більшості амфіподи зазвичай становить 2-3 сантиметри. Але новий вид, виявлений групою дослідників з Університету Абердіна у Великобританії, опинився в десять разів більше.

Благодаря підводним камерам і великим Силком, розробленим в університетській лабораторії Oceanlab, команда вчених змогла дослідити водні простори на глибині більше восьми тисяч метрів.

Учение організували експедицію, головним чином, в надії знайти зразки глибоководної риби-равлики, яку не бачили з 1950-х років. Керівник експедиції і океанолог Алан Джеймісон (Alan Jamieson) розповів наступне: "Коли ми витягли мережі на палубу, ми дуже зраділи, що нам все-таки вдалося зловити рибу-равлика, яку ми не бачили стільки років. Але секундою пізніше я помітив у мережах ще й амфіподи неймовірних розмірів ".

Всего експедиційної групою було спіймано сім зразків і близько дев'яти особин були зафіксовані підводними камерами. Вчені відзначають, що термін "супергігант" був придуманий дослідниками США, коли вони виявили кілька великих амфіподи ще на початку 1980-х. Цей раніше не відомий вид гігантської креветки вчені назвали рідкісними загадковими глибоководними створіннями. Доктор Джеймісон також повідомив, що вони вже двічі досліджували цей глибокий рів, але чомусь не стикалися з цими тваринами. "Фактично, кілька днів після відкриття, ми знову розгорнули своє обладнання на тому ж місці, але вже не знайшли жодного супергіганта. Вони безслідно зникли".

Ісследователі повідомили, що нещодавно виявлені амфіподи є найбільшими з усіх коли-небудь спійманих, і ніколи раніше не були помічені на таких морських глибинах.

Научние співробітники Дослідницького інституту води і атмосфери Нової Зеландії також брали участь в експедиції. "Це відкриття показує нам, що чим більше ми шукаємо, тим більше знаходимо" - зазначив один з океанологів Ешлі Роден (Ashley Rowden), додавши при цьому, що це вказує на неглибокі пізнання дослідників про життя в рідкісних глибоководних середовищах Нової Зеландії.

Учение тепер мають намір визначити, чи належать нові образци креветок того ж виду, який був виявлений океанологами США близько Гаваї в 1980-х роках під час експедиції в одну з найглибших частин океана.

Орігінал (на англ. Мовою): BBC