08/07/2011

Вчені перетягнули світло, уповільнивши його до швидкості звуку

Учение з університету Глазго, першими в світі перетягнули світло, уповільнивши його до швидкості світла і пропустивши через обертовий кристал. Люди звикли вважати, що швидкість світла - це константа. Але це вірно тільки для вакууму, наприклад в космосі, де швидкість світла досягає 299 792 кілометров в секунду.

Не слід забувати, що коли світло проходить через різні середовища, наприклад через воду або тверде тіло, його швидкість сповільнюється. Різні довжини хвиль (кольори) проходять через ці середовища з різною швидкістю. Також, було відмічено, що світло можна перетягнути, якщо пропустити його через рухалася субстанцію, таку як скло, повітря чи вода. Цей феномен передбачив Огюстен Жан Френель ще в 1818 році, а через сто років це явище було підтверджено досвідченим шляхом. Професор Майлз Паджет з факультету фізики і астрономії, заявив: "Швидкість світла є константою тільки в вакуумі. Якщо світло потрапляє в скло, то рух скла потягне за собою і світло ".

"Якщо почати обертати вікно так швидко, як тільки зможете, то в теорії, вид за вікном постане перед вами в трохи повернутому вигляді. Світ повернеться на мільйонну градуси, що не помітне для ока людини ". У дослідженні, яке було опубліковано в останньому випуску журналу Science, вчені Соня Франке-Арнольд, Грехем Гібсон і професор Паджет, за участю їх колеги, професора Роберта Бойда, провели експеримент. Вони пропустили світло через рубіновий стрижень, який обертався навколо своєї осі зі швидкістю 3 000 оборотів в хвилину.

Когда світло потрапляє в рубін, його швидкість сповільнюється, приблизно, до швидкості звуку в повітрі (близько 330 метра в секунду), а обертовий стрижень тягне світло за собою, що призводить до повороту зображення майже на п'ять градусів. Це дозволяє побачити зсув неозброєним оком. Доктор Франке-Арнольд, яка запропонувала використовувати рубін для уповільнення світла і спостереження за зміщенням фотонів, сказала: "Нашою основною метою була демонстрація фундаментального оптичного принципу, але ця робота має і практичне значення".

"зображення - це інформація, і можливість зберігати їх інтенсивність і фазу, є важливим кроком на шляху до оптичної обробки та зберігання квантової інформації, що дозволить досягти результатів, про яких класичним комп'ютерам залишається тільки мріяти ". "Обертання зображення на заданий довільний кут, являє собою новий спосіб кодування інформації, який поки не був впроваджений ні в один з протоколів кодування зображень ".

Разработана уникальная система обнаружения утечек в космических кораблях.

В космосе огромное количество крошечных метеоров и космического мусора, несущих угрозу космическим аппаратам. Маленькая частица, диаметром пару миллиметров может, например, разнести алюминиевую обшивку Международной Космической Станции, которая крутится над нашими головами на высоте 220 миль (354 километров).

Суслики - это не только ценный мех. Они знают, как перехитрить хищников!

Калифорнийские суслики используют довольно необычный способ маскировки собственного запаха от различных хищников: они жуют и размазывают по своему меху сброшенную гремучей змеей кожу. К такому выводу пришли ученые из Калифорнийского университета в Дэвисе.

Ученые из США могут усилить человеческий слух с помощью бионического уха