07/03/2011

Біологи виявили новий рід морського кота

Біолог з Університету Ськарборуг в Торонто (UTSC) виявив новий тип тропічного прісноводного морського кота. Натан Лавджой (Nathan Lovejoy), професор екології та еволюційної біології в Університеті Торонто, який є співавтором нового аналізу, докладно описав відкриття нового роду і двох нових видів морських котів виявлених у верхній частині Амазонки.

Десять років досліджень професора Лавджой і його співробітника Марсело Родрігеса де Карвалхо (Marcelo Rodrigues de Carvalho) з Університету Сао-Паоло, підтвердили вперше новий рід морських котів з регіону Амазонки протягом більш ніж двох десятиліть.

"Це зажадало значну кількість часу, щоб зібрати достатньо зразків для повного і докладного опису виду" - повідомив Лавджой, якому іноді доводилося вести конкуренцію з міжнародними рибними експортерами за більшу кількість зразків. "Вони - незвичайні риби і, отже, важкодоступні для людини".

Результатом довголітньої роботи вчених на Верхній Амазонці стало підтвердження нового роду морського кота Heliotrygon і двох нових видів Heliotrygon gomesi і Heliotrygon rosai. Обидва види відомі своїми великими розмірами, зовнішнім обличием зразок млинця і тим, що володіють чітким зразком бічних лінійних каналів на черевній поверхні і хребтом дегенерує форми.

Больше всього зразків було знайдено біологами Лавджой і Карвалхо в річці Ріо Нана, близько Іквітоса в Перу. Їх відкриття збільшило загальне число видів морського кота Neotropical genera до чотирьох. Раніше, до їх аналізу останній новий рід морських котів Амазонки був описаний в 1987 році.

"Найважливіше в цьому відкриття - це абсолютна ймовірність існування інших риб великих розмірів в Амазонці, які поки ще не виявлені і не описані "- повідомив Лавджой. "В цілому, наше відкриття біологічного різноманіття цього регіону вважається незавершеним в силу багатьох припущень і здогадів".

Документальное дослідження професора Лавджой нещодавно було опубліковано в науковому журналі Zootaxa.

Орігінал (на англ. Мовою): Physorg Переклад: М. Гончар