15/09/2010

Виявлено дикорослий квітка, який захищає сам себе від хвороб

Необичний дикорослий квітка, який накопичує метали у своїх листах, виявляється, використовує їх як "броню" проти бактеріальних інфекцій.

Альпійская ярутка (Thlaspi caerulescens) - невелика рослина родини капустяних, яке росте в регіонах Великобританії і Європи, де грунти багаті металами, наприклад, місця колишніх шахт. Відомо, що рослина накопичує у своїх листах цинк, нікель і кадмій у дуже високій концентрації, але чому воно це робить довго залишалося загадкою.

Теперь вчені Оксфордського Університету показали, що коли рослина виду Thlaspi caerulescens накопичує метали у своїх листах, воно, таким чином, стає здатним чинити опір бактерії типу Pseudomonas syringae pv. maculicola. Відомості опубліковані в журналі PLoS Pathogens.

'Наші результати демонструють очевидність того, що ці рослини використовують своє середовище проживання багату металами, щоб обороняти себе від хвороб '- сказав Д-р Гейл Прістон (Gail Preston) з Відділу Науки про рослини Оксфордського Університету, співавтор дослідження. 'Те, що ми виявили - прямий зв'язок між цією високою концентрацією металу і опором бактеріальним інфекціям'.

Елен Фоунс (Helen Fones), аспірантка, яка виконувала експериментальну роботу, вирощувала рослина Thlaspi в прогресивно більш високої концентрації цинку, нікелю та кадмію і довела, що всі три види металу були здатними захистити рослину від патогенної бактерії. Вивчаючи різноманітні типи бактерій, вона продемонструвала тісний зв'язок між здатністю бактерій розвиватися в умовах високої концентрації металу та їх здатністю заражати рослини.

'Прежде, було важко пояснити, чому рослини Thlaspi накопичують таку високу концентрацію потенційно токсичних металів '- сказав Ендрю Сміт (Andrew Smith), професор Відділу Науки про рослини Оксфордського Університету і керівник исследования. 'Наші відомості дають тверде підтвердження тому, що, накопичуючи метали, ці рослини забезпечують себе захистом від таких ворогів як, наприклад, патогенні мікроорганізми або травоїдні тварини '.

Ісследователі також показали, що бактерії, що зберігаються на рослинах Thlaspi, що ростуть в місцевості, де раніше була свинцево-цинкова шахта в Уельсі, мали вищий рівень переносимості цинку, ніж бактерії ізольовані від рослин в нормальних грунтах. Це вказує на те, що як рослина, так і його патогени, висловлюють підтвердження локальної адаптації та виживання в місцевостях багатих металами, і, що патогени можуть пристосуватися і перемогти захисні властивості рослин. Д-р Прістон уклав: 'важкі метали можуть бути частиною еволюційних' гонок озброєнь 'між рослинами і мікроорганізмами, які намагаються заселити їх'.

Орігінал (на англ. Мовою): Sciencedaily Переклад: М. Гончар