16/11/2007

Ракетоносій спуститься з космосу на Землю на парашуті. Фото

Вопрос: як можна повернути на Землю ракетоносій вагою майже 100 тонн, після того як він виведе вантаж на орбіту і направить його до Місяця? Відповідь проста: дуже дбайливо і обережно!

Агентство NASA якраз і займається вирішенням цього завдання. NASA планує незабаром повернутися до своїх планів щодо Місяця - запустити туди новий апарат Ares і повернути на Землю ракетоносії для їх повторного використання в майбутньому. Ну не можна допустити, щоб два важких ракетоносія просто звалилися в океан. Треба їх акуратно повернути на Землю.

І ось, NASA успішно протестувала свою нову розробку - гігантський парашут, який повернув на Землю першу ступень ракетоносітеля від апарату Ares I. Величезний парашут, діаметром 150 метрів, порівняно м'яко опустив в районі Арізони важкий вантаж з висоти понад 5 кілометрів. 19-ти тонну щабель ракетоносія скинули на парашуті з літака С-17. Парашут спрацював бездоганно, і вантаж благополучно приземлився в наміченому місці посадки. Випробування, що проходили 25 вересня і на 15 листопада, проводилися з вантажами легше, ніж повний вага ракетоносія (близько 100 тонн), але результати дали вченим непогану грунт для роздумів про площі лобового опору парашута і його конструкції.

Парашют зроблений з кевлара, який міцніше і легше ніж нейлон, так що більший за розмірами парашут можна вмістити в меншому обсязі, не збільшуючи його маси.

Парашютная система Ares I складається трьох типів парашутів:

• маленькій пілотний парашут, витягуючий допоміжний гальмівної парашют
  • вспомогательний 20-метровий парашут, який встановлює ракетоносій у вертикальне положення і гальмує паденіе
  • трі основних парашута, які ще більш уповільнюють падіння, направляючи вантаж до місця посадкі

Іспитанія цієї парашутної системи триватимуть до 2010 року включно. Тільки наші інформери новостей розкажуть про найсвіжіші новостях.

Орігінал (на англ. Мовою): Science.nasa.gov