15/10/2008

У туберкульозу давніші корені, вважають вчені

Останкі 9000-річної жінки та дитини вказали на найстаріший відомий випадок захворювання туберкульозом. Аналіз ДНК показав, що бактерія Mycobacterium tuberculosis дуже схожа на ту, яка циркулює серед людей донині. Це відкриття припускає, що люди хворіли на туберкульоз набагато раніше, ніж вважалося до цих пір.

Ісследованіе вчених суперечить існуючої теорії про те, що бацила людського туберкульозу з'явилася з бичачої під час приручення людьми великої рогатої худоби, тому що на копалин кістках був виявлений саме людський штам туберкульозної палички.

По словами Хелен Донахью (Helen Donoghue), мікробіолога з Університетського коледжу Лондона (University College London), аналізувала хвороба в знайдених кістках, швидше за все поширенню хвороби посприяла висока щільність населення, а не домашня худоба.

Коллегі Донахью, що працюють в Ізраїлі, виявили останки матері і немовляти на відстані декількох сотень метрів від берега в Середземномор'ї на глибині приблизно 10 метрів під водою. Морська вода затопила цю ділянку незабаром після того, як люди його покинули приблизно 9000 років тому.

Донахью зазначила, що останки були вкриті піском і глиною, а постійна температура і відсутність кисню створили чудові умови для сохраненія ДНК та іншого матеріалу.

До досі найстарішим відомим випадком людського туберкульозу вважався випадок з 5000-річним єгиптянином, однак Донахью підозрює, що хвороба може бути ще більш давньої, ніж досліджені останки матері і дитини.

Одна десята частина всіх людей є носіями викликають туберкульоз бактерій, в той час як менше ніж у однієї десятої з них хвороба переходить в активну фазу. Найпопулярніші новостние інформери розкажуть головну новину дня.

Орігінал (на англ. Мовою): Newscientist.com

Разработан новый способ быстрой и точной диагностики туберкулеза

Исследователи разработали новый способ анализа крови, получивший название ELISpot-Plus. В сочетании с используемой сейчас пробой Манту, новый тест в состоянии диагностировать туберкулез с точностью до 99%.

Туберкулез могут передавать домашние кошки