11/09/2008

Генетично модифікована бактерія допоможе ефективно і дешево виробляти етанол

Ісследователі повідомляють, що генетично модифіковані бактерії можуть зробити виробництво целюлозного етанолу більш дешевим та ефективним. Це відкриття допоможе знайти спосіб отримувати більше енергії з відходів сільського та лісового господарства.

Етанол з целлюлози (виду цукру в кукурудзяних стеблах і деревних тирсі) розглядається як екологічно чиста альтернатива викопним видам палива, перевагою якої є те, що в ній не використовуються в якості сировини продовольчі культури (в основному - зернові).

По словами автора дослідження Лі Лінд (Lee Lynd) з Дартмутського Коледжу (Dartmouth College, New Hampshire), генетично змінені бактерії здатні ферментувати целюлозу для виробництва етанолу набагато більш ефективно, ніж дозволяють використовувані зараз методи.

Обичние натуральні бактерії також можуть викликати ферментирование целюлози, але для цього їм потрібна нижча температура, а це вимагає використання дорого ензиму целлюлаза.

Новая генмодифікованих бактерія, названа ALK2, може ферментувати будь-яку сахарозу в біомасі при температурі 50 ° C (звичайні бактерії не можуть цього робити при температурі вище 37 ° C).

Прі таких високих температурах процес ферментації вимагав у 2,5 рази менше целюлази.

Автор дослідження стверджує, що під час звичайного процесу ферментації крім етанолу виробляються шкідливі органічні кислоти, в той час як з новими бактеріями етанол - єдиний органічний продукт, одержуваний під час процесу.

Бактерія ALK2 також більш ефективна, ніж мікроорганізми, використовувані для одночасного розщеплення всіх п'яти видів сахарози в целюлозної біомасі. "Вона здатна ферментувати всі ці сахарози і робити це одночасно", - сказав Лінд.

Целлюлозний етанол практично не дає додаткових шкідливих викидів, оскільки кількість вуглекислого газу, поглиненого рослинами в процесі росту, майже дорівнює кількості викидів при роботі двигуна. Хочете бути першим, хто дізнається про найголовніше - новостной інформер бесплатно, будь першим.

Орігінал (на англ. Мовою): Newscientist.com